Tohle je marketing bejby


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 02.05.2024

Tohle je marketing!   Seth Godin

Jak zaujmout? Jak to propagovat? Jak to dostat mezi lidi? Bude to takhle fungovat? Bude metoda “pokus-omyl” účinná pokaždý?


Nejčastější otázky, které mě aktuálně provází. Z toho důvodu jsem tuto knihu zvolila. O samotný marketing se velmi zajímám. Momentálně tvořím content pro projekt SOLA a chtěla jsem něco, co by mi představilo pár tips & tricks, které budu moci vyzkoušet. Obzvlášť v tomto projektu, ale i v dalších, do budoucna.


Marketing je činnost, která vyvolává změnu. Něco vytvořit nestačí. Účinek to bude mít jen tehdy, pokud změnu vyvoláme - ve společnosti, globálně,...


Je jednodušší vyrobit produkty a služby přímo pro zákazníky, než hledat zákazníky pro své produkty a služby. Je to jako zámek a klíč.


Nedává smysl nejprve vyrobit klíč a potom hledat zámek, do kterého bude pasovat. Ba naopak. Nejefektivnější je najít zámek a následně podle něj poupravit klíč.


Marketing v pěti krocích:

1) Vymyslet věc, která stojí za to.

2) Navrhnout ji a vytvořit tak, aby pár lidem přinesla užitek, takže se o ni budou zajímat.

3) Vyprávět příběh pro onu skupinu lidí.

4) Stav, kdy jsou všichni nadšeni a informaci šíří dál, mezi ostatní.

5) Být vidět - pravidelně, důsledně a velkoryse.


Co vědí marketéři:


Základem marketingu je empatie. Proč? Lidé nevěří tomu, čemu věřím já. Lidé nechtějí to, co chci já. A i tak se na to nejčastěji zapomíná. Je důležité držet s nimi krok.


Moc se mi líbí nápad scrapbookingu. O co jde? Je to jednoduchá technika připomínající vision board. Jednoduše veškeré pointy, které si myslím, že by lidi zaujali (typy písma, cenotvorba, nabídky, obrázky,..) vystřihnu a pak z nich poskládám něco nového. Dá se to skvěle využít například při tvorbě nových webových stránek, podcastu, nového projektu, atd.


“Každý vždy jedná v souladu se svými vnitřními příběhy.”


Z hlediska SOLY jsem došla k uvědomění, že jsme si jasně nedefinovali naší cílovou skupinu. Ano, měli jsme naší cílovku vypracovanou, ale bylo to velmi obecné a hlavně - pro nás to byly jak ženy studentky (20-30 let), tak i ženy (30-50 let), které docházely na naše fyzické semináře. Zároveň i jógová studia, se kterými spolupracujeme. Když jsem měla vytvářet sociální sítě, tak jsem upřímně nevěděla, na koho tedy chceme cílit a co bude vůbec celým gró našeho účtu. Co chceme předávat, za jakým účelem a PROČ.


S holkama jsme si sedly a pořádně si to stanovily. Došly jsme k závěru, že na sociálních sítích budeme cílit na cílovku generace Z. Do které však budou moci přikouknout i starší generace. Primárně však cílíme na mladší generaci. A za jakým účelem? Předáváme své knowhow, motivaci a inspiraci pomocí konzistentních postů. Snažíme se postupně vybudovat komunitu sledujících, kteří sdílí podobné hodnoty. Zvát je pravidelně na naše fyzické semináře, ale zároveň je i pozvat i k našemu (zatím plánovanému, ale ještě neuskutečněnému) profilu na placené online platformě, kde se budou moci připojit z pohodlí domova.


Lepší podnikatelský plán

S podnikatelskými plány má zkušenost mnoho z nás. Autor ho zde popisuje však o trochu jinak a nazývá ho “moderním”. Je rozdělen do pěti částí:


1) Skutečnost

2) Předpoklady

3) Alternativy

4) Lidé

5) Peníze


Toto je úplně jiný koncept než ten, na který jsem doteď byla zvyklá. Přijde mi zajímavé zamyslet se nad celým projektem tímto způsobem. Je to experiment, který by byl zajímavý na vyzkoušení.


Co mám v plánu využít z této knihy v praxi?

  1. Identifikace cílového publika - zjistit, kde se moje cílovka pohybuje online i offline.
  2. Platformy sloužící ke komunikaci a ukázce - založit sociální sítě na kvalitním obsahu s přidanou hodnotou oproti konkurenci.


V této knize jsem našla hodně tipů, které můžu využít ve svém podnikání. Velmi se mi líbilo to, že nejde jen o to, jak přesvědčit lidi k nákupu, ale i o to, jak se s nimi spojit a vytvořit si s nimi opravdový vztah.


Dalším důležitým zmíněným bodem v knize je i to, že bychom se neměli bát zkoušet nové věci, měli bychom se naopak inspirovat a hledat nové a další způsoby, jak se od ostatních odlišit. Chci zkoušet nové přístupy a nebát se experimentovat. Ostatně.. celý můj nadcházející projekt je o experimentování, takže na to budu moc skvěle navázat.


Věřím, že díky těmto myšlenkám a poznatkům dokážu přijít s úspěšnou marketingovou strategií, jejíž uplatnění v praxi bude chefs kiss.


A hlavně…

.. NEMŮŽETE BÝT VIDĚT, DOKUD SE SAMI NENAUČÍTE DÍVAT!



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Vedení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 3

15.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: