Web ostrý jako břitva


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 12.02.2022

Web ostrý jako břitva   Jan Řezáč

Web ostrý jako břitva


Web stejně jako další věci jsou investice, které se musí vrátit, je to jen další část komunikačního mixu. Nemělo by se jednat o náklady. Pokud tedy prodáváme něco základního, nepotřebujeme hned plně vytvořený web na míru, protože by se investice nevyplatila.


Začátek knihy mi docela připomíná Tiimi. Například k BG můžeme přistupovat, že děláme práci zadarmo a chceme se na ní učit (to že potom třeba přijdou peníze jsou bonus) anebo děláme práci bez jistoty zaplacení. Rozdíl je jen v nastavení mysli. Oboje varianty ale nejsou moc dobré. Práce zdarma má určitě své místo - pokud prakticky nic neumíme (nebo děláme dobrovolnickou činnost). Je potřeba se někde naučit základy a v praxi se člověk učí nejrychleji.

U práce zdarma jsme však vždy zodpovědní jen sami za sebe, a nesmíme se nechat zahnat do kouta, například tím že klient po nás chce další dodělávky. Je to hlavně o tom že dostaneme zpětnou vazbu od zkušenějších a experimentování. Dělat však zadarmo nějaký byznys je kontraproduktivní, jdeme sami proti sobě i proti klientovi. My nedostaneme zaplaceno za věc u které bychom peníze měli dostat, a navíc se tak neučíme vyjednávat a jde to cele proti byznys nastavení mysli a klient ztrácí čas, protože se na něm chceme učit a tak nedostane to co chtěl.

Při práci bez jistoty zaplacení, jako jsou třeba soutěže se automaticky tak nesnažíme, i když si lžeme že pracujeme naplno, tak prostě vidina toho že tam není jistota zaplacení v nás vyvolává lhostejnost. Na druhé straně pak prodělává i klient, protože si vybírá jen z hůře odvedených prací. Autor zde výslovně píše že takovou práci nemáme dělat, existuje jen protože jsou lidé, kteří jsou ochotní jí dělat. (Navíc i když vyhrajeme tak je cena velmi podceněná, většinou se pohybuje kolem 40Kč/h)


Vtipné je že když se kouknete na web samotného autora, kterým se má prezentovat. Tak zjistíte že se jedná o jeden velmi průměrně vypadající web, spíš bych ho přiřadil do spodní 1/3. Vypadá jako také ty weby které otevřete protože jste se přepsali a místo youtube napíšete youtobe například a pak je tam plno divných reklam :D :D Na to že se mi celá kniha moc líbila tak mě štve že se docela hodně holedbá a přitom skutek utek.


Kniha hodně nadhazuje zajímavé nápady, které ale nevysvětluje zbytečně do hloubky, je to o tom že jen navádí. Velmi mě třeba zaujala STDC model, z kterého se dělá online marketingové strategie. Spočívá v rozdělení nákupního cyklu zákazníka na 4 fáze. See - Zákazníci kteří ještě neuvažují o nákupu ale mají povědomí o značce, Think – zákazníci, co se aktivně zajímají o tento produkt, Do – zákazníci, kteří jsou již odhodlaní nakoupit ale váhají kde, Care – zákazníci, co již nakoupili.


Knihu jsem si přečetl, protože mě zajímalo, jak udělat dobrý web, do budoucna se mi to jistě bude hodit při nabízení svého produktu například. Víc, než to jsem si však odnesl základní sestavení nabídky. Co je nutné hlídat, pokud pracujeme pro někoho. Jak se nás bude zákazník snažit docílit svého i když to neodpovídá našim standardům práce. Jak je v těchto momentech dobré se zachovat. Dále pak nastavení strategií, pochopení klienta a produktu, positioning, targeting..



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Podnikání

Body: 2

03.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: