WIN WIN HOF - Ledový muž


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 05.04.2024

WIM HOF: LEDOVÝ MUŽ   Wim Hof

Wim Hof

Proč jsem si knihu vybral?

Chci zde zachytit své ATP z knihy a pomoct tak ostatním, pokud by měli stejný problém a náhodně tak narazili na mou esej. Chtěl jsem taky ověřit typy, triky, rady Wim-Hofa v praxi na svém těle.

Problém?

Proč jsem knihu četl byl převážně důvod, abych se zbavil prochladlých rukou a nohou, které mě již od malička trápili a ani nejteplejší, vyhřívané rukavice, či dokonce polštářky, dvoje rukavice, prstové, palčákové rukavice nic mi nikdy nepomohlo od toho problému až přišla tato kniha a v ní cvičení/metoda kterou jsem se rozhodl vyzkoušet a udělat experiment na svém těle.


LEDOVÁ LÁZEŇ PRO TEPLEJŠÍ RUCE A CHODIDLA

Patříte mezi lidi, kteří trpí na studené ruce a chodidla? Pokud ano, zkuste tohle cvičení.

KROK I Naplňte kbelík do třetiny ledem a dolijte vodou.

KROK 2 Mentálně se zaměřte na ruce (nebo nohy).

KROK 3 Strčte ruce (nebo nohy) do kbelíku.

KROK 4 Držte ruce (nebo nohy) v kbelíku dvě minuty. V určitou chvíli byste měli začít cítit teplo místo chladu.

KROK 5 Vyndejte ruce (nebo nohy) z kbelíku, ale nepřestávejte se na ně soustředit.

KROK6 Několikrát s nimi zatřeste, abyste podpořili krevní oběh do nově probuzených končetin.


Jak to fungovalo?

ATP: Tuto metodu jsem zkoušel opakovaně, nevím přesně jak často, ale 3x do týdne to bylo určitě. Včetně toho, že jsem pravidelně na denní bází ještě k tomu chodil do ledové řeky. Čili tuto aktivitu jsem dělal ještě nad rámec, abych si tyto části těla posílil a udělal je odolnější vůči chladu. Musím uznat, že výsledky, které se měli dostavit se opravdu dostavili. Jelikož jsem metodu zkoušel v prosinci a v lednu jsme měli odjíždět do Rakouska na hory byl to ideální čas se přesvědčit. Ano opravdu mi to pomohlo myslím, že po tak 3-4 týdnech pravidelného otužování svých končetin jsem si mohl poprvé užít hory, bez prochladlých horních a dolních končetin, ani nevíte jaká radost to byla. Moje ruce byli, jak kdyby by je někdo prohříval. Přišlo mi, že tělo se naučilo reagovat na chlad právě tím stylem, že do toho teď už na podvědomé úrovni začalo čerpat teplou krev právě z části spodního těla břicha tak jak spali v knize. Bylo to neskutečný a nepopsatelný pocit radosti. Také jsem od té doby začal všude hlásat Wim Hofa a doslova mě jeho učení a techniky pohltili na dobrých 6 měsíců.

 

ATP: Zkoušel jsem jeho dechová cvičení každé ráno po dobu 21 dní. Nicméně zde musím na druhou stranu říct, že výsledky/benefity které dechová cvičení měla poskytovat jsem nijak nepociťoval. Čili buď jsem dělal něco špatně nebo to na každého nemá stejný vliv a pozitivní dosah, jak v knize popisují.

 

ATP: Zkoušel jsem otužování, které jak jsem zmínil mě na tolik pohltilo a začalo bavit, že jsem v tom pokračoval téměř každý den. Otužování mi dalo tak potřebnou disciplínu, výstup z komfortní zóny, posílení sebevědomí, dodání důvěry v sama sebe, že to, co si nastavím tak dokážu, kontrolu nad svým tělem a myslí, kterou jsem v tu dobu tak moc potřeboval. Teď to zní namyšleně nebo egocentricky, nicméně to, co píši tak za tím si opravdu stojím v danou chvíli jsem se takhle opravdu cítil a byl až pře motivovaný dosáhnout všeho co si nastavím. Především ranní rutina toho vzbudit se a jít si dát ledovou sprchu, kterou tak moc vaše tělo nechce cítit, mě nejvíce posouvalo. Co jsem na sobě pozoroval, že pravidelným otužováním se vám i zvýší hladina podkožního tuku v těle. Čili začnete být takový robustnější v dobrém slova smyslu.

ATP: Co však z otužování nemohu potvrdit je pořekadlo, které Wim hlásí a to je „one ice shower a day keeps doctor away“. Jelikož jsem během té doby onemocněl, a měl jsem horečku na druhou stanu mi zpět do formy pomohla právě ledová sprcha, kterou jsem při teplotě 39 aplikoval, abych ve svém těle probudil bílé krvinky a zvýšil si tak následný vyšší průchod krve skrze žíly. To mi fungovalo a funguje na teplotu do teď (samozřejmě to nesmí člověk přehnat, jen pocitově, žádné 2 minuty jinak si to zhoršíte to se mi taky povedlo, ale poučil jsem se, a to je hlavní)

 

Závěr

Tahle kniha nabízí spousty praktický rad, sice ne z bussinesového hlediska, ale z hlediska seberozvoje a rozvoje svých schopností, které jsou nutné pro podnikání. Doporučil bych tuhle knihu všem s tím, že jí musíte začít aplikovat je to fakt senzace. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Jiné

Body: 1

22.06.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 2

21.06.2024

Kategorie: Jiné

Body: 0

18.06.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

18.06.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

18.06.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

18.06.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: