Mám zrealizovat tento nápad? Vyplatí se mi?


0 b.

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 26.07.2024

Million dollar weekend   Noah Kagan

MILLION DOLLAR WEEKEND – Noah Kagan


Knihu jsem si vybrala, protože byla přesně to, co jsem hledala. Měla jsem mnoho nápadů a po půl roce práce na podnikatelském plánu jsem zjistila, že ten jeden nápad nemá budoucnost, takže jsem byla v rozpacích, jak vybrat ten, který bude stát za to.


Tato kniha popisuje jak ve 4 krocích zjistit, zdali nápad realizovat či ne.


Krok 1: Najděte milionové nápady

1.     Řešte své vlastní problémy – Jaké máte problémy za, které byste někomu rádi zaplatili?

a. Jaká věc mě vytočila?

b. Jaká věc na mém seznamu úkolů je více než týden?

c. Jaká věc se mi pravidelně nedaří?

d. Jakou věc jsem si nedávno chtěl koupit, abych zjistil, že ji nikdo nevyrábí?

2.  Best selery

a. Jaké produkty se teď nejvíce prodávají?

b. Jak ho mohu doplnit? Například Nike a kluci z projektu slapky je pomalují a přeprodají

3.     Online tržiště

a. Podívejte se na místa, kde se lidé ptají: Existuje něco takového? /Může to pro mě někdo udělat? Např. Marketplace


Budeme mít cca 20 nápadů a vybereme si ten, který na nás nejvíce zaujal. Tento krok zbytečně nekomplikujte.


Krok 2: Je toto příležitost za milion dolarů?

1.     Roste můj trh nebo umírá?

2.     Jaký je počet potenciálních zákazníků?

3.     Jaká je cena výrobku?


Na Google Trends zjistíme křivku trendu. Provedeme průzkum a například u olej na vousy zjistíme, že je zde 2,5 milionu potenciálních zákazníků a v průměru se oleje na vousy prodávají za 50 dolarů.


Milionová příležitost

Cena * velikost trhu = 50 $ * 2,5 M = 125 M $. Ano, toto je příležitost za milion dolarů.


Další příklad (jak matika tyjo, čísla nelžou): Chceme prodávat sušenky v našem malém městě. Velikost trhu je 1000 osob a cena našich sušenek je 20$. Je tohle příležitost za milion dolarů?

NE 20*1000=20000$


Krok 3: Minutový obchodní model

Výnosy – náklady = zisk


Olej na vousy 50 $ - 37,50 $ = 12,50 $ na jednotku


Kolik jich musíme prodat, abychom dosáhli 1milion $?

1 M $ / 12,50$ = 80 000 jednotek

Je to možné? Stojí to za to?


I když je to hodně můžete ho prodávat i v sadě například se šampóny atd. Ten olej by mohl být začátkem celé značky osobní péče


Krok 4: Ověření nápadu 48hodinová finanční výzva

Najděte do 48 hodin 3 zákazníky, kteří vám dají peníze za váš produkt nebo službu.

Nejlepší je si osobně s někým promluvit – řekněte o nápadu – řekněte o peníze a uvidíte, jak zareaguje. Neptejte se, jestli mají zájem nebo ne, řekněte si o peníze.

Je rozdíl, co lidé dělají a říkají. Získání peněz předem je opravdovým potvrzením úspěšnosti nápadu. Příslib platby není ověření, ale zdvořilé odmítnutí.


Nebo email tímto stylem:

Jen slova to zní dobře, dobrý nápad, hodně štěstí nejsou ověřením.


Nebo například oslovíte se svým nápadem několik pejskařů, ale zjistíte, že nikdo nechce, abyste venčili psa za ně, že je to dělá šťastnými je venčit, ale svěří se vám, že by potřebovali hlídání, když nejsou doma. Změníte tedy svou službu.


Samozřejmě jde to i na sociálních sítích.


Toto rychlé ověření nápadu ušetří peníze, čas a dostanete zaplaceno předem.


Pokud vás někdo odmítne zeptejte se ho na pár otázek, které mohou proměnit příležitost jako u příkladu s pejskařem.

1.     Proč ne?

2.     O kom ze svého okolí víš, že by se mu to líbilo? Třeba jen mluvíte se špatnou cílovkou.

3.     Co by tě přiměli si to koupit?

4.     Kolik bys za to zaplatil?


ROZPOZNÁTE TAK I ŠPATNÝ NÁPAD.


7 typů k úspěšné realizaci

1.     Číslo svobody – měsíční cíl příjmů

2.     TEĎ, ne JAK (znáte to risk je zisk)

3.     Stanovte si cíle odmítnutí – po tom, co nás odmítne 25 lidí se naučíme přijímat neúspěch a odmítnutí, je to normální součást podnikání a neznamená to, že jsme neúspěšní.

Průměrný člověk to po jednom odmítnutí vzdá, ale vás od milionu $ může dělit třeba jen 100 odmítnutí.

4.     Najděte to, co funguje a dejte do to 2x více.

5.     Stanovte si jeden extrémně přesný cíl. Vyberte jedno číslo, jeden cíl a plňte ho. (SMART)

6.     Udělejte prvních 100 zákazníků šťastnějších. Udržujte si své stálé zákazníky aneb nejlepší reklama je doporučení. Z vlastní zkušenosti – chodím všude jen na doporučení.

7.     Skoro každá úspěšná firma se na své cestě musela otočit nebo změnit.


Co dál?

Knihu plánuji využít v dalším semestru, kde bych chtěla být projektovým manažerem mého nápadu.

Zároveň si myslím, že by mohla být dobrým pomocníkem ke tvoření podnikatelského plánu pro naše příchozí tučňáky. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: