The green marketing manifesto


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 14.03.2022

The Green Marketing Manifesto   John Grant

The green marketing manifesto


Abychom mohli považovat naše žití za udržitelné, musí průmyslový svět, už dávno neplatí že jen západní, snížit svou uhlíkovou stopu o 85%. Což představuje v konzumní společnosti problém jak pro konzumenta, tak pro firmy. Novou výzvou pro marketing tak je propagace jiného životního stylu a způsobu myšlení, aby se lidé a společnosti chovali ekologicky, a přitom stále ekonomicky rostli. Je to tedy radikálně jiný přístup než jen prodávat věci.


Při tvorbě marketingového plánu je nutné brát ohled mimo finančních cílů i na dopad na životním prostředí. Dobrý způsob, jak porozumět zelenému marketingu je rozdělením do 3 řádků – zelený, zelenější a nejzelenější. Tím se vytvoří tabulka. Sloupce potom představují oblasti marketingu – veřejná, sociální a osobní. Veřejná oblast znamená kontext naší společnosti s historií, starý image naší značky. Sociální sféra představuje identitu, spotřebitelé chtějí vědět o ekologičnosti bez toho, aniž by se to dávalo zbytečně na obdiv. Osobní oblast představuje přínos pro každého zákazníka.


Tvářit se zeleně již nestačí. Lidé chtějí vidět a vědět že skutečně přispívají k řešení životního prostředí.



Zelený – klasický marketingový přístup, jen se vyzdvihuje ta část nabídky, která je ekologičtější než konkurence.


Cílem je nastavit nový standard. Informovat zákazníky o své ekologií ale je potřeba to dělat doopravdy. Je potřeba kolem toho nedělat humbuk, aby to nevypadalo jenom naoko. Musí to být důvěryhodné.


Informovat zákazníky o ekologických opatřeních ale zároveň uvést důvod proč to děláme. Můžeme celou firmu proměnit a propagovat jako zelenou nebo jen jednotlivé produkty. Můžeme se zaštítit eko certifikáty. To že je výrobek zelený není ještě jeho výhoda. Musíme mířit na to, že je buď luxusnější a kvalitnější anebo úspornější a výhodnější.



Zelenější – přimět zákazníky, aby používali právě náš produkt každý den. Během plánování se už musí zvažovat ekologicky. Rozdělit zodpovědnost mezi nás/firmu a zákazníky.


Základ je převychovávat zákazníky, aby byli oni sami ohleduplnější a zelenější. Čím více je budeme informovat o tom, jak můžou být zelenější tím to budou radši dělat. Je důležité, aby se tyto, zprvu radikální myšlenky, stali běžné. Vytvořit produkt který je svou ekologickou podstatou cool, tím budou mít uživatelé dobrý status. Je potřebné změnit chování zákazníka a jít příkladem. Nestačí jen dělat ústupky ale změnit chování. Takže místo toho dělat věci ekologičtější tak je přestat dělat. Nebo je úplně změnit.



Nejzelenější – už v prvopočátku je cílem změnit chování. Cílem je být co nejzelenější, zisk je až druhořadý „produkt“. Vytvořit úplně nový standard chování a fungování.  Z exkluzivních věcí se musejí stát produkty pro masy. Koukat na uspokojování potřeb zákazníka úplně novým pohledem.


Nejzelenější produkty jsou často založené na novém chápaní sdílení. Na společné produkci a spolupráci uživatelů. Často zisk není tím primárním cílem. Například nesnědené porce jídla někomu jinému. Je důležité zpochybnit nadměrnou spotřebu. Sdílené věci jsou třeba úplně v rozporu s přáním zákazníka, proto je nutné vytvořit nový kontext služby/výrobku.


Kniha je zajímavou kombinací mezi marketingem a ekologickou udržitelnosti. Často se zdá že tyto věci nejdou dohromady ale opak je pravdou a bude nutné se touto-zelenou cestou stále častěji vydávat.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Podnikání

Body: 2

03.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: