The 17 Indisputable Laws of Teamwork


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 02.05.2022

The 17 Indisputable Laws of Teamwork   John C. Maxwell


Knihu 17 Indisputable Laws of Teamwork Workbook jsem četl, jelikož obsahuje teorii, která obsáhle definuje základní požadavky funkčního týmu. Jsem rád, že se mi tato kniha dostala do rukou, jelikož mi otevřela oči ohledně spousty problémů, které jsem nebyl schopný pojmenovat, nebo o kterých jsem ani nevěděl, že se v našem týmu vyskytují.


The Law of Significance 

K dosáhnutí něčeho významného je potřeba tým. U členů týmu je důležitý osobní zájem, drive, smysl. Dochází k propojení jednotlivců se společným záměrem. Za cíle je odpovědný leader. Otázka není, jestli všechno zvládnete sami, ale kdy vám dojde, že ne.


The Law of the Big Picture 

Cíl je důležitější než role. Každý člen týmu má svou roli a každá role je v týmu důležitá. Základem je vize, aby byl tým efektivní, musí být vize všemi sdílena. Leader musí vizi jasně komunikovat. Je důležité dát dohromady správné hráče. 


The Law of the Niche 

Když je správný člověk na správném místě, každý získává. Je vhodné mít členy týmu na pozicích, kde jsou nejsilnější. Je třeba znát team, jaká je jeho vize, význam, kultura, historie, znát situaci, optimalizovat tým podle vývoje situace, znát členy týmu, znát jejich zkušenosti, schopnosti, temperament, vášně, přístup, potenciál, disciplínu. 


The Law of Mount Everest 

Ke svému snu je potřeba mít adekvátní tým. Je lepší mít větší tým než sen, než obráceně. Je důležité dávat členům týmu možnost růst. Vedení týmu by se mělo měnit podle potřeby. Mýtus kulatého stolu: Ne každý člen týmu má stejnou hodnotu, ne každý názor má stejnou hodnotu. Je třeba odstranit z týmu nepřínosné členy. 


The Law of the Chain 

Tým je tak silný jako jeho nejslabší článek. Ne každý se chce obětovat pro tým, změnit svůj přístup, růst. Ne každý má správný mindset, aby byl součástí týmu. Ne každý je schopný být součástí týmu. Silnější členové týmu musí identifikovat slabé, být ochotní jim pomoct. Silnější členové týmu kvůli slabším strádají. 


The Law of the Catalyst 

Vítězné týmy mají hráče, kteří jsou hybateli. V týmech jsou členové, kteří nechtějí vést v krizových situacích, kteří chtějí, ale neměli by a kteří chtějí a měli by. Hybatelé musejí mít intuici, být komunikativní, zapálení, talentovaní, kreativní, proaktivní, zodpovědní, štědří a významní. 


The Law of the Compass 

Vize dává členům týmu směr a sebevědomí. Vize by měla mít morální stránku, to jí dává integritu. Vize má být intuitivní, připadat nám přirozená. Vize má vycházet z historie týmu. Vize má brát v potaz směr vývoje týmu, být strategická v rámci vývoje týmu, být ambiciózní. 


The Law of the Bad Apple 

Úspěšnost týmu vychází z přístupu. Zkažený přístup rozvrací tým. Správný přístup dělá dobré týmy. Přístup je nakažlivý, ovlivňuje další členy týmu. Špatný přístup ovlivňuje rychleji než ten správný. Přístup je subjektivní, takže identifikovat ten špatný je náročné. Špatný přístup se projevuje neschopností přiznat chybu, odpustit, závistí, stavěním se před tým, kritizováním, chtíčem dostávat veškeré zásluhy. Zkažený přístup se nesmí nechat být.  


The Law of Countability 

Členové týmu se musí být schopni na sebe spolehnout, když je to třeba. Spolehlivost = charakter + kompetence + odhodlání + konzistence + soudržnost.  


The Law of the Price Tag 

Team selže dosáhnout svého potenciálu, když za to nezaplatí patřičnou cenu. Oběť pro tým musí odevzdávat každý. Oběť se musí odevzdávat stále, nestačí to jen jednou. Oběť se musí stupňovat, pokud se tým chce zlepšovat. Oběť se nikdy nezmenšuje, členové týmu musí cíli odevzdat čas, osobnostně se rozvíjet a nebýt sobecký. 


The Law of the Scoreboard 

Team dokáže dělat úpravy jen tehdy, když ví, jak na tom je. K posouvání se potřeba vidět, jak se plní cíle. Mít ukazatele úspěšnosti je základ k vyhodnocování a rozhodování, upravování cílů a k úspěchu. 


The Law of the Bench 

Skvělé týmy mají hloubku. K úspěchu je potřeba mít dobře připravenou střídačku, která vystřídá přední hráče, když už nemůžou. Střídačka musí přidávat hodnotu týmu nepřímo, nebo podporovat přední hráče. Přední hráči mají tendenci nerespektovat přínos lidí na střídačce. Členové týmu, kteří jsou dnes na střídačce, mohou být zítra hvězdnými hráči. Podpůrný hráč může násobit úspěch předního hráče. Podpůrných hráčů je více než předních hráčů. Správně umístěný podpůrný hráč je kolikrát hodnotnější jak přední hráč. V krizových situacích je potřeba podpůrných hráčů. 


The Law of Identity 

Sdílené hodnoty definují tým. Když přijdou obtížné chvíle, hodnoty jsou to, co drží tým pohromadě. Hodnoty jsou stabilním podkladem, ze kterého může tým růst. Hodnoty mohou být ukazatelem výkonnosti. Hodnoty poskytují morální kompas, kterým se může tým řídit. Hodnoty přitahují lidi, kteří hodnoty sdílí. Hodnoty dávají týmu identitu. 


The Law of Communication 

Interakce je palivem pro akci. Tým může uspět pouze s dobrou komunikací. Pokud chceme pracovat na maximálním potenciálu, musíme umět spolu mluvit a rozumět si. Leader musí se zbytkem týmu komunikovat konzistentně, jasně a zdvořile. Leaderova komunikace nastavuje tón komunikace i ostatních. Členové týmu musí s leaderem komunikovat přímo, upřímně a s respektem. Členové týmu se musí podporovat, soustředit se na aktuální záležitosti a nebát se být zranitelní. Tým musí komunikovat s okolím vnímavě, citlivě a realisticky. Tým musí na venek působit celistvě.  


The Law of the Edge 

Rozdíl mezi dvěmi identicky talentovanými týmy je leadership. Správný leader deleguje zodpovědnost a vytváří prostředí, kde členové týmu sami chtějí být zodpovědní. Dobrý leader ví, jak členy týmu správně motivovat, jak poskytovat příležitosti k osobnímu rozvoji, rychle se učí a podporuje ostatní se rychle učit. Vedení nemá být odpovědnost jediného člověka. 


The Law of High Morale 

Když vítězíš, nic tě nebolí. Pokaždé když uspěješ, je to jako znovuzrození. Když selžeš, jako by kousek tebe umřel. K vysoké morálce musíš mít dobrý přístup, vždy dávat maximum a podporovat členy týmu. Když je nízká morálka, je třeba zjistit proč tomu tak je, ukázat, že si věříš a věříš v tým, rozdávat energii a komunikovat naději. Leader by měl být příkladem, když bude dobrý příklad, ostatní ho začnou napodobovat.  


The Law of Dividends 

Investice do týmu se projeví časem. První krok je odhodlat se, že má význam investovat do týmu. Poté je třeba sehnat nejlepší možné členy týmu. Rozvoji týmu je třeba něco obětovat. Tým musí dělat věci společně, to z něj dělá komunitu. Obdaření členů týmu o zodpovědnost a autoritu z nich dělá leadery. Oceňovat tým za úspěchy zvyšuje morálku. Dávat najevo, že investice do týmu se vyplácí dává týmu odpovědnost za úspěch. Přestat podporovat členy týmu, kteří nerostou eliminuje ztráty zdrojů. Vytváření nových příležitostí dává týmu šanci na rozvoj. Vytváření šancí na úspěch garantuje týmu maximální návratnost investice. 

 

ATP:

Díky teorii z této knihy jsem si uvědomil několik faktorů, které náš tým nesplňuje, a proto nemůže optimálně fungovat. JBS nemá konkrétně nastavený cíl, což je jeden ze základních předpokladů existence týmu. Když si společný cíl definujeme, budeme moci na jeho dosažení společně pracovat. Neexistují kontrolní mechanismy na efektivitu práce, s jejich pomocí bychom mohli zjisit jak je kdo efektivní, která práce členům týmu nejvíce vyhovuje a kde je nejvhodnější koho zapojit. Vedení týmu v tento moment neplní svou roli optimálně, je vhodné se zamyslet, jestli bychom z našeho kruhu nemohli vybrat leadera, který by byl pro aktuální stav týmu vhodnější. Tým potřebuje úspěchy. Úspěch je nakažlivý, pokud se některým členům týmu podaří vydělat peníze, mohou ostatní členy týmu obohatit o zkušenosti, se kterými úspěchu dosáhli, jít příkladem a motivovat k úspěchu i ostatní.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: