Team coach’s best tools
Přestože jsem knihu nikdy nepřečetl celou, často její myšlenky v týmu konzultujeme. Především se snažíme využívat metody, na kterých je celý koncept našeho studia založený. Tento “manuál” by měl být k dispozici nejen koučům, ale také všem teampreneurům. Přestože jsme ve poseldním rořníku studia, tak zdaleka nevyužíváme vše tak, jak bychom dle teorie z knihy měli.
Rocket model: Tento nástroj pro postupný týmový růst jsme v rámci našeho týmového fungování prakticky ignorovali. Přestože jsme se týmově na TS obeznámili s jeho teorií, nikdy jsme ho skutečně nevyužili. Samotný model ukazuje trojnožku, kterou bychom měli v rámci stuadi plnit (počet a kvalitu zákazníků, počet BG, počet knižních bodů, finance (příjmy na člena týmu), projekty…).
ATP model:
Slouží k efektivnímu převedení načerpané teorie do praxe. Základem ATP jsou pravidelné reflexe, které nám umožnují posouvat se směrem kupředu. Často jsme v týmu dělali reflexe dle různých metod, málokdy jsme se z nich však poučili a dále s reflexí pracovali.
Learning contract: Neboli smlouva uzavřená se sebou samotným o tom, co se budu v nadcházejícím semestru učit a v čem chci růst. Další užitečná pomůcka, kterou jsme sice plnili, ale málokdy jsme na ní zpětně zareflektovali. S ní úzce souvisí také reading plán, který jde s learning contractem ruku v ruce. Abychom mohli LC plnit, musíme si v Book of the books vybrat literaturu, která nám k tomu pomůže.
Kniha srozumitelně uceluje celé studium Tiimiakatemie a je ideální pro prochopení konceptu v začátcích studia. Z mého pohledu by měla být využívána již na seznamováku, kdy je možné nově příchozí studenty do konceptu okamžitě zasvětit.