Proč jsem si knihu vybral?
Knihu jsem měl povinně ke zkouškám, ale plánoval jsem si ji přečíst tak jako tak
O čem kniha je?
Kniha Sprint od Jakea Knappa popisuje inovativní pětidenní proces pro řešení složitých problémů a testování nových nápadů. Tento proces byl vyvinut a používán v Google, ale dá se aplikovat v jakémkoli týmu, ať už se jedná o malý startup, velkou firmu, neziskovou organizaci nebo i skupinu učitelů.
Kniha je rozdělena do pěti částí, které odpovídají pěti dnům Sprintu:
Den 1: Příprava
Den 2: Skici
Den 3: Rozhodnutí
Den 4: Prototyp
Den 5: Testování
Na základě zpětné vazby z testování se tým pak rozhodne, zda bude s nápadem dále pracovat, zda ho upraví, nebo zda ho úplně zavrhne.
Kniha Sprint také obsahuje bonusovou kapitolu o tom, jak Sprint zavést v našem vlastním týmu. V této kapitole najdete tipy na to, jak vybrat správný tým pro Sprint, jak moderovat brainstormingové seance a jak efektivně komunikovat výsledky Sprintu.
Sprint je cenným nástrojem pro každého, kdo chce zlepšit své inovační dovednosti a řešit problémy kreativně. Je to snadno čitelná a praktická kniha, která vám pomůže začít s vlastními Sprinty.
Komu bych knihu doporučil?
Předpokládám, že budoucí prváci ji budou mít jako povinnou knihu ke zkouškám stejně, jako tento rok já. Knihu bych doporučil každému z nich.
ATP model
· Zaměřit se na problém: Jasně definovat problém, který se snažím vyřešit, a ujistit se, že ho všichni v týmu chápou. To mi pomůže soustředit se na relevantní řešení a vyhnout se ztrátě času.
· Zapojit uživatele: Uživatelé by měli být do procesu vývoje zapojeni od samého začátku. Jejich zpětná vazba je nezbytná pro to, abychom vytvořili produkt nebo službu, která skutečně splňuje jejich potřeby.
· Prototypovat brzy a často: Prototypování je skvělý způsob, jak rychle a snadno otestovat naše nápady a získat zpětnou vazbu od uživatelů. Je důležité se nebát vytvářet hrubé a nedokonalé prototypy – důležité je začít co nejdříve a iterovat na základě zpětné vazby.
· Být flexibilní: Nebát se měnit své plány na základě zpětné vazby od uživatelů. Věci se v průběhu vývoje produktu či služby mění a je důležité být flexibilní a přizpůsobit se novým informacím.
· Komunikovat efektivně: Je důležité efektivně komunikovat se svým týmem a zúčastněnými stranami. Pomůže to zajistit, aby byl každý na stejné vlně a aby se předešlo nedorozuměním.
· Nebát se selhání: Selhání je součástí procesu vývoje. Důležité je se z chyb poučit a jít dál.