Sprint


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 19.04.2024

Sprint   Jake Knapp

Proč jsem si knihu vybral?

Knihu jsem měl povinně ke zkouškám, ale plánoval jsem si ji přečíst tak jako tak

O čem kniha je?

Kniha Sprint od Jakea Knappa popisuje inovativní pětidenní proces pro řešení složitých problémů a testování nových nápadů. Tento proces byl vyvinut a používán v Google, ale dá se aplikovat v jakémkoli týmu, ať už se jedná o malý startup, velkou firmu, neziskovou organizaci nebo i skupinu učitelů.

Kniha je rozdělena do pěti částí, které odpovídají pěti dnům Sprintu:

Den 1: Příprava


  • V této části se tým seznámí s problémem, který se snaží vyřešit, a určí cíle Sprintu.
  • Důležitou součástí je také vytvoření mapy Sprintu, která shrnuje aktivity a časový harmonogram pro následujících pět dní.

Den 2: Skici


  • Druhý den se zaměřuje na generování co nejvíce nápadů bez ohledu na to, jak bláznivé se zdají.
  • Tým používá různé techniky brainstormingu, jako je Crazy Eights a Storyboarding, aby vymyslel co nejvíce kreativních řešení.

Den 3: Rozhodnutí


  • Třetí den se zaměřuje na vyhodnocení nápadů z předchozího dne a výběr toho nejlepšího.
  • Tým používá různá kritéria, jako je proveditelnost, dopad a riziko, aby se rozhodl, který nápad má největší šanci na úspěch.

Den 4: Prototyp


  • Čtvrtý den se zaměřuje na vytvoření rychlého a hrubého prototypu vybraného nápadu.
  • Prototyp by měl být dostatečně realistický, aby ho bylo možné otestovat u uživatelů, ale neměl by zabrat příliš mnoho času a zdrojů.

Den 5: Testování


  • Pátý den se zaměřuje na testování prototypu u uživatelů a získávání zpětné vazby.
  • Tým pozoruje, jak uživatelé interagují s prototypem, a klade jim otázky, aby získal co nejvíce informací.

Na základě zpětné vazby z testování se tým pak rozhodne, zda bude s nápadem dále pracovat, zda ho upraví, nebo zda ho úplně zavrhne.

Kniha Sprint také obsahuje bonusovou kapitolu o tom, jak Sprint zavést v našem vlastním týmu. V této kapitole najdete tipy na to, jak vybrat správný tým pro Sprint, jak moderovat brainstormingové seance a jak efektivně komunikovat výsledky Sprintu.

Sprint je cenným nástrojem pro každého, kdo chce zlepšit své inovační dovednosti a řešit problémy kreativně. Je to snadno čitelná a praktická kniha, která vám pomůže začít s vlastními Sprinty.

Komu bych knihu doporučil?

Předpokládám, že budoucí prváci ji budou mít jako povinnou knihu ke zkouškám stejně, jako tento rok já. Knihu bych doporučil každému z nich.

ATP model

·      Zaměřit se na problém: Jasně definovat problém, který se snažím vyřešit, a ujistit se, že ho všichni v týmu chápou. To mi pomůže soustředit se na relevantní řešení a vyhnout se ztrátě času.

·      Zapojit uživatele: Uživatelé by měli být do procesu vývoje zapojeni od samého začátku. Jejich zpětná vazba je nezbytná pro to, abychom vytvořili produkt nebo službu, která skutečně splňuje jejich potřeby.

·      Prototypovat brzy a často: Prototypování je skvělý způsob, jak rychle a snadno otestovat naše nápady a získat zpětnou vazbu od uživatelů. Je důležité se nebát vytvářet hrubé a nedokonalé prototypy – důležité je začít co nejdříve a iterovat na základě zpětné vazby.

·      Být flexibilní: Nebát se měnit své plány na základě zpětné vazby od uživatelů. Věci se v průběhu vývoje produktu či služby mění a je důležité být flexibilní a přizpůsobit se novým informacím.

·      Komunikovat efektivně: Je důležité efektivně komunikovat se svým týmem a zúčastněnými stranami. Pomůže to zajistit, aby byl každý na stejné vlně a aby se předešlo nedorozuměním.

·      Nebát se selhání: Selhání je součástí procesu vývoje. Důležité je se z chyb poučit a jít dál.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: