Sprint


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 23.04.2024

Sprint   Jake Knapp, John Zeratsky, Braden Kowitz

Sprint

Proč jsem si knihu vybral?

Zaujal mě, Kryštofův přístup k řešení BG tímto způsobem, a tak jsem se chtěl dozvědět více, jak tato metoda přístup k řešení problémů funguje.

 

Nejdříve vyřešte povrch

Před návrhem řešení je důležité si vyřešit sadu otázek na které si odpovíte v rámci týmu. Zmiňují důležitosti trefení venkovní fasády, která umožní postupovat rychle (zkráceně velké otázky před realizcí)


Idelání tým je 7 lidí.

Různorodost je základ, nemusíte obsadit všechny role, klidně v některé můžou být 2 lidi.

1. Rozhodovač-> občas se zastaví

2. Finanční expert

3. Markeťák

4. Expert na zákazníky

5. Technologie/logistika

6. Expert návrhu

7. Prezentující v případě BG (dodal bych já)

8. Facilitátor, někdo, kdo tým povede-> během prvního dne sprintu má nejdůležitější roli a měl by mít furt fix a neprestávat zaznamenávat.

9. Zapisovač

 

Pauzy rozvržení času:

10:30-11:00 pauza

13:00-14:00 oběd

15:30- x pauza na upuštění páry

Mít 2 tabule


Sestavení: Začnete od konce: harmonogram

Mapu výzev před námi, vyhradit čas na ptaní se expertů na předání znalostí. Nakonec zvolíte cíl.


Pondělí:

Z otázek se bude hlasovat pomoci samolepek (rozhodovač jich má více)

Ze všeho vybereme jednoho cílového zákazníka a jednu cílovou událost.


Vše, co se ve sprintu děje se musí zapisovat.


Mít sprintové otázky, které budou na tabuli

Zajišťují jemný posun od nejistoty k zvědavosti. (Musí být na tabuli pod cílem)


Vytvořit mapu zákazníka co musí projít udělat, aby se dostal z oné situace do destinace našeho řešení (jednoduchá mapa, v bodech dá se na to skvěle pak pasovat prezentace v BG)

VYZKOUŠET


V pondělí je cílem z nabitých zkušenosti, znalostí sestavit jeden soudržný plán pro další vývoj.


Metoda, jak bychom mohli

Papírky, kde si každý sepíše poznámky, vybere se hrstka těch nejzajímavějších. Pomohou vám z vaší myšlenkové mapy určit na co je potřeba se soustředit jako první.

Píšete otázky během první fáze tedy fáze dialogu s experty.

Následně lepítka s otázkami dejte na tabuli, utřiďte je do kategorií a nezapomeňte na kategorii různé tam bývají ty nejlepší otázky.

Hlasování

Každý má 2 kulaté samolepky rozhodovač 4, připomeneme si cíl sprintu, a sprintové otázky.

Tiché hlasování o nejužitečnějšího otázkách. (Hlasovat i pro jednu 2x povoleno)

Vyjměte a dejte je na vaši mapu

 

TS not for Sprint:

Facilitace:

Sdělte týmu, že budete facilitovat, sledovat čas, a další postupy, dialog, téma. Pak se zeptejte Může to tak být?

Pomůžete to jak mě, tak i týmu se cítit lépe při TS

Úterý:

Nejdůležitější body, na co nezapomenout:

V úterý se zaměřujeme na tvorbu nápadů. Začínáme aktivitou nazvanou "Bleskové ukázky", kde každý člen týmu má tři minuty na představení konkurenčního produktu, který ho inspiruje a proč. Hlavní část dne je věnována individuálnímu kreslení nápadů. Každý člen si nejprve udělá zápisky k informacím získaným předchozí den, pak se pustí do kreslení svých nápadů. Každý má své vlastní papíry, kde ve velmi omezeném čase nakreslí osm různých nápadů, tzv. "šílenou osmičku". Nakonec každý vypracuje nákres svého individuálního řešení.

Důležité je, že tyto návrhy zatím nejsou sdíleny mezi členy týmu. Facilitátor je shromáždí a budou se hodnotit až ve středu.


Středa:

Po vypracování všech návrhů v úterý, budou tyto návrhy vylepšeny a okomentovány všemi členy týmu. Každý autor svého návrhu bude mít možnost posledního komentáře. Poté se hlasuje pomocí lepíků, které části nebo celky návrhů se líbí. Nakonec rozhodovač udělí své super hlasování a určí, který návrh nebo která kombinace návrhů se bude realizovat v prototypu. Pokud není možné návrhy zkombinovat, budou jednoduše vytvořeny dva prototypy, které budou soutěžit. Odpoledne proběhne tvorba storyboardu, který detailně popíše, jak bude konkrétně fungovat vybraný prototyp.

 

Čtvrtek:

je věnován vytvoření fasády prototypu, která musí působit realisticky, i když není plně funkční. Je důležité správně vybrat nástroje pro tvorbu fasády, například PowerPoint pro webové stránky nebo Canva pro rozložení obchodu. Při výrobě je klíčové rozdělit si role, aby každý člen týmu měl jasně definovanou úlohu. Je také vhodné provést zkušební běh, abychom si ověřili fungování prototypu.

 

Pátek:

Je nejdůležitějším dnem sprintu, protože obsahuje rozhovory se zákazníky a poučení pro budoucí práci. Během týdne je potřeba najít alespoň pět zákazníků, kteří otestují náš prototyp, což je ideální počet pro získání dostatečných dat. Rozhovory vede jedna osoba, zatímco zbytek týmu sleduje prostřednictvím videokonference a zaznamenává poznámky. Poté je třeba vyhodnotit výsledky a vrátit se k otázkám z pondělí, aby daly směr dalším krokům. Každá zpětná vazba od zákazníka je vítaná, protože nás posouvá vpřed.


Závěr:

Co chci vyzkoušet v metodě sprint jsou šílené osmičky, hlasování pomocí lepíků, chtěl bych si za ty 3 roky sestavit jeden BG tým ve kterém bych si zastoupil všechny role. Jelikož jsem v BG už párkrát fungoval a využívali jsme jen části spritnu, hlavní, na co se nesmí zapomínat je definovat si problém, harmonogram, mít člověka co od začátku do konce zodpovídá za prezentaci, jelikož na ní v 80 % vyhořeli naše BG. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Podnikání

Body: 2

03.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: