Jedním z největších problémů každého týmu jsou komunikace, podávání zpětné vazby a upřímnost. Právě tomu se věnuje kniha Radikální otevřenost.
Tato dvě slova znamenají v tom nejjednodušším slova smyslu způsob chování, který se skládá s emočního nasazení a zpětné vazby.
Každý správný manažer/leader/vedoucí by měl do svých týmů vnášet emoční nasazení - zajímat se o jednotlivé členy, co je zrovna trápí (nejen v práci) nebo co je naopak těším a povídat si o tom s nimi.
Stejně tak je důležité správně podávat zpětnou vazbu, nejlépe tedy konstruktivně. Díky neupřímné zpětně vazbě roste v lidech nejistota, nespokojenost a může to vést až k rozvrácení celého týmu.
Autor v knize uvádí konkrétní příklad toho, co je a co není radikální otevřenost:
Jak byste se zachovali, pokud kolem vás projde někdo z otevřeným poklopcem:
Nejdůležitější myšlenkou z knihy pro mě je to, že naprosto upřímné jednání nás může zavést k spokojené práci s ostatními, i když občas nemusí být podávání zpětné vazby úplně příjemné. Je však zapotřebí ke každému přistupovat s pokorou a kritizovat opravdu konstruktivně.