Tématem prodeje se již dlouhodobě zabývám, konec konců bez prodeje není business. Na knížku prodávejte mě nalákala kniha „Jak získávat přátele a působit na lidi“ od stejného autora. Do četby jsem tak šel plný očekávání s vírou, že opět posunu svoje prodejní a komunikační dovednosti na další úroveň
Důležité informace
Proč by mi měli lidé věřit? Jsem upřímný, dokážu objektivně nastínit situaci z obou stran. Pojmenovávat problémy pravými jmény.
Jak komunikuji a prodávám?
Zakládám si na faktech, která jsou ověřitelná.
Dokáži situaci odlehčit, navázat přátelský vztah.
Mám všeobecný přehled, dokážu se skrz tyto odvětví dostat blíže k člověku, se kterým mluvím.
Své zkušenosti dokládám teoretickou znalostí
Jsem upřímný, mluvím přímo a nebojím se vyřknout věci na pravou míru.
Po krátké konverzaci působím většinou mile, na rozdíl od prvního pohledu.
Doporučení pro úspěšné vyjednávání a prodej:
1. Poslouchejte zákazníka: Schopnost poslouchat potřeby a požadavky zákazníka a na základě toho formulovat své nabídky a argumenty je jednou z klíčových dovedností v prodeji.
2. Komunikujte jasně a přesvědčivě: Měli bychom být schopni komunikovat své nabídky jasně a přesvědčivě a dokázat přizpůsobit svůj styl komunikace potřebám konkrétního zákazníka.
3. Zvažte možnosti pro oboustranného zisku: Během vyjednávání bychom měli hledat možnosti, které umožní oboustranný zisk pro obě strany. To může zahrnovat například poskytnutí slevy za větší objednávku. Nicméně pozor na tuto techniku, ať se zbytečně nedostane sami pod tlak. I snižování ceny má totiž svá pravidla
4. Respektujte zákazníka a řešte námitky: Během jednání mohou zákazníci vznášet různé námitky a obavy. Měli bychom tyto námitky respektovat a snažit se nalézt společné řešení, které bude uspokojivé pro obě strany.
5. Vytvářejte dlouhodobé vztahy: Dlouhodobé vztahy se zákazníky jsou zcela klíčové, protože díky nim můžeme opakovaně prodávat. Opakovaný prodej je 20 krát cennější než nová akvizice zakázky.
6. Pokládejte otázky: Jako v každé knize zaměřené na prodej se i zde klade důraz na kvalitní pokládání otázek.
„Vyhráváme spolu, ne proti sobě" – základní pravidlo prodeje, kdy se snažíme dosahovat výsledků skvělý pro obě strany
Závěr
Přiznám se, že obsah knížky pro mě byl zajímavý, ale neodnesl jsem si tolik nových informací, jak jsem původně předpokládal. Spoustu informací v této knize se objevovalo už v knize „Jak prodávat a působit na lidi“ Nejspíš to je z důvodu, že jsem četl lepší knihy zaměřené na prodej např. „Sales Bible, Jak mnohem lépe prodávat.“
Kniha mě však navedla k osobní reflexi na můj výkon v oblasti prodeje a schopnosti aktivního zapojení technik. Celé čtení pro mě bylo velmi příjemným opakováním, kdy jsem si zvědomil jednotlivé procesy a můj způsobem aktivního použití v praxi.