Od nápadu k podnikatelskému plánu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 14.03.2021

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Ivana Svobodová, Andrea Michal

Proč jsem si vybrala tuto knihu?


Tuto knihu jsem si vybrala, protože jsem od spolužáků dostala na knihu velmi pozitivní doporučení a dostala jsem chuť se dozvědět něco nového. Zároveň je kniha předepsaná k předmětu – Provoz a hospodaření malého podniku II. Takže kdy jindy si knihu přečíst než teď?


Obsah?

Kniha je podle mého názoru velmi přínosná. Měla jsem dojem, jako by se mi propojil IdeaBox a kniha podnikání z lavice. Pokusím se tedy vypíchnou nové věci, které jsem se dozvěděla a velmi mě zaujaly.


Kniha má šest kapitol:

1) Hledáme nápady

2) Zjišťujeme realizovatelnost nápadu

3) Ověřujeme zájem zákazníků

4) Byznys model

5) Podnikatelský plán

6) Crowfunding


Kapitoly, které mě zaujaly a proč?


Moji plnou pozornost upoutala kapitola 5. – Podnikatelský plán. Cílem podnikatelského plánu je nejreálněji ověřit realizovatelnost podnikatelského nápadu.


Podnikatelský plán by měl přinést odpovědi na otázky: Kde se nyní nacházím? Kam se chci dostat? Jak toho chci dosáhnout?

Struktura podnikatelského plánu:

 - Neexistuje žádná závazná, každá se liší účelem, pro který se podnikatelský plán sestavuje.

 - Podnikatel si může pro svoji potřebu strukturu aktualizovat a upravovat podle vlastních potřeb.

- Podnikatelské plány pro investora nebývají rozsáhlé.


Podnikatelský plán by se měl skládat z:

  1. Shrnutí
  2. Charakteristika produktu a vlastníka
  3. Analýza trhu a zákazníků
  4. Analýza konkurence 
  5. Analýza dodavatelů 
  6. Personální zabezpečení 
  7. Marketing
  8. Finanční plán 
  9. Analýza rizik
  10. Vyhodnocení projektu 
  11. Přílohy 


Uvědomila jsem si, že podnikatelský plán se hodí každému projektu, takže si plán v nejbližších dnech zkusím sestavit v jednom z mých projektů a uvidím, co mi přinese.


Další kapitola, kterou jsem hltala, byla kapitola 6. – Crowfunding

Co to vlastně je? Představuje alternativní zdroj financování zejména malých firem či projektů. Jedná se v podstatě o online sbírku finančních prostředků od různých investorů.


Modely crowdfundingu:

1. donation model – dárcovský model

2. reward-based model – odměnový model

3. debt-based model – půjčkový model

4. equity-based model – podílový model


Dále jsem se v kapitole dozvěděla jak vlastně celou kampaň vytvořit. Hltala jsem každý řádek, protože s Ronie připravujeme vlastní knihu a náš styl financování bude pravděpodobně také Crowfunding. Moc se těším, až tyto znalosti v nejbližších měsících využiju.


Metod není nikdy dost!


Kniha obsahuje ještě pár užitečných metod, které rozhodně stojí za zmínku: Brainstorming, 6 až 8 nápadů v 5 minutách, myšlenkové mapy, painstorming, lean canvas, elevator pitch atd.


Závěr?



Chcete vědět, jak tyto metody fungují? Co vám přinesou a jak vám usnadní vaše podnikání? Přečtěte si tuto knihu. Doporučuji každému začínajícímu podnikateli.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



Adam Šulc - 18.03.2021 - 20:46


Esej je moc hezky napsaná, je v ní spousta zajímavých metod a technik, která se dají přenést do praxe. Až sestavíš plán v jednom z projektů, klidně reflexi na něj doplň do eseje!

Nejnovější eseje:

Kategorie: Podnikání

Body: 2

19.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Marketing

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Management

Body: 0

19.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

Sleduj nás na sociálních sítích: