Proč jsem si vybrala tuto knihu?
Tuto knihu jsem si vybrala, protože jsem od spolužáků dostala na knihu velmi pozitivní doporučení a dostala jsem chuť se dozvědět něco nového. Zároveň je kniha předepsaná k předmětu – Provoz a hospodaření malého podniku II. Takže kdy jindy si knihu přečíst než teď?
Obsah?
Kniha je podle mého názoru velmi přínosná. Měla jsem dojem, jako by se mi propojil IdeaBox a kniha podnikání z lavice. Pokusím se tedy vypíchnou nové věci, které jsem se dozvěděla a velmi mě zaujaly.
Kniha má šest kapitol:
1) Hledáme nápady
2) Zjišťujeme realizovatelnost nápadu
3) Ověřujeme zájem zákazníků
4) Byznys model
5) Podnikatelský plán
6) Crowfunding
Kapitoly, které mě zaujaly a proč?
Moji plnou pozornost upoutala kapitola 5. – Podnikatelský plán. Cílem podnikatelského plánu je nejreálněji ověřit realizovatelnost podnikatelského nápadu.
Podnikatelský plán by měl přinést odpovědi na otázky: Kde se nyní nacházím? Kam se chci dostat? Jak toho chci dosáhnout?
Struktura podnikatelského plánu:
- Neexistuje žádná závazná, každá se liší účelem, pro který se podnikatelský plán sestavuje.
- Podnikatel si může pro svoji potřebu strukturu aktualizovat a upravovat podle vlastních potřeb.
- Podnikatelské plány pro investora nebývají rozsáhlé.
Podnikatelský plán by se měl skládat z:
Uvědomila jsem si, že podnikatelský plán se hodí každému projektu, takže si plán v nejbližších dnech zkusím sestavit v jednom z mých projektů a uvidím, co mi přinese.
Další kapitola, kterou jsem hltala, byla kapitola 6. – Crowfunding
Co to vlastně je? Představuje alternativní zdroj financování zejména malých firem či projektů. Jedná se v podstatě o online sbírku finančních prostředků od různých investorů.
Modely crowdfundingu:
1. donation model – dárcovský model
2. reward-based model – odměnový model
3. debt-based model – půjčkový model
4. equity-based model – podílový model
Dále jsem se v kapitole dozvěděla jak vlastně celou kampaň vytvořit. Hltala jsem každý řádek, protože s Ronie připravujeme vlastní knihu a náš styl financování bude pravděpodobně také Crowfunding. Moc se těším, až tyto znalosti v nejbližších měsících využiju.
Metod není nikdy dost!
Kniha obsahuje ještě pár užitečných metod, které rozhodně stojí za zmínku: Brainstorming, 6 až 8 nápadů v 5 minutách, myšlenkové mapy, painstorming, lean canvas, elevator pitch atd.
Závěr?
Chcete vědět, jak tyto metody fungují? Co vám přinesou a jak vám usnadní vaše podnikání? Přečtěte si tuto knihu. Doporučuji každému začínajícímu podnikateli.