Od nápadu k podnikatelskému plánu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 26.03.2023

Od nápadu k podnikatelskému plánu   Ivana Svobodová, Michal Andera

Kniha je skvělým pomocníkem při tvorbě byznys plánu, obsahuje plno tipů a rad. Provede nás od zrodu nápadu až k jeho realizaci. 



Podnikatelské baroko - označuje tím pompézní nevkusná sídla postavená za účelem chlubení se

Společensky prospěšné podnikání - podnikání se sociálním přesahem


Podnikatelé hledají příležitosti, které lidi štvou, aby je mohli změnit


Podnikání z nutnosti - např. jsme dlouhodobě nezaměstnaní a potřebujeme peníze (podnikat jsme nechtěli)

Podnikání na základě příležitosti - nic nás do podnikání netlačí, ale podnikat chceme


Podnikání znamená naplňování vize budoucnosti


Vesting - postupné rozdělování určitého podílu společnosti zaměstnancům. V zámořském podání nejčastěji ve formě zaměstnaneckých akcií. 


Inovace je proces tvorby či přijetí nového nápadu a následné úsilí rozvinout ho do nového produktu, služby, procesu nebo byznys modelu s očekávanou přidanou hodnotou pro potenciálního uživatele.


konvergentního myšlení je analytický přístup a hledání řešení na základě předchozích znalostí a zkušeností. 


divergentní způsob myšlení se zakládá na schopnosti udělat krok zpátky a hledat alternativy.


Metody:

Brainstorming - metoda, kterou hojně využívám v týmu, např. při vymýšlení názvu a sloganu pro filtrmac.

6_8_5 (6 až 8 nápadů v 5 minutách) - vezmeme papír a rozdělíme ho pomocí čar na 8 okének. Na každé okénko budeme mít čas 5min. během tohoto času kreslíme, co nás napadne, poté, co čas vyprší diskutujeme ve skupině o tom, co jsme nakreslili.

Myšlenkové mapy - hodně je využíváme při rozjezdu nového nápadu/businessu

painstorming - hledáme trápení  a  problémy  v  našem  okolí. Potenciál této metody jsem ještě úplně nevyužila naplno, avšak snažím se zamýšlet nad tím, co trápí lidi v mém okolí.


Realizovatelnost

1. Neuspokojená nebo nedostatečně uspokojená potřeba 

2. Nevyužité nebo špatně využité zdroje

3. Kombinace neuspokojené potřeby a špatně využitých zdrojů


Podnikatelská příležitost je nápad, který má potenciál vydělat peníze a je po něm poptávka. Zdroji podnikatelských příležitostí jsou neuspokojené potřeby.


Startup je začínající, rychle rostoucí firma s globální ambicí, která přichází na trh s inovativním produktem a její byznys model je možné rychle rozšířit na více trhů.



lean canvas - s tímto byznys modelem máme zkušenost v rámci vymýšlení nového businessu

crowdfunding - Budoucí zákazníci přispívají na tvorbu neexistujícího produktu a my je za to v odměníme. 


typy byznys modelů:

Freemium - na omezený čas nabízíme zákazníkům služby zdarma

Lock-in - zákazník musí dokupovat části produktu, aby ho mohl používat. Například holící strojek - dokupuje žiletky

Předplatné/pronájem


Elevator Pitch, Elevator Speech

Krátké představení našeho projektu


Business plán budeme řešit v rámci našich projektů v týmu a díky finanční směrnici je nezbytnou součástí představení projektu před celým družstvem. V tomto ohledu je kniha skvělým pomocníkem a rozhodně ji využiji. 





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: