Nová pravidla marketingu a PR


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 05.03.2022

Nová pravidla marketingu a PR   David Meerman Scott

Nová pravidla marketingu a PR


Tuhle knihu nečtěte! Je zastaralá.

Internet navždy změnil pohled na marketing a public relations. Podle autora se díky internetu smazal rozdíl mezi reklamou a PR.


Předtím reklama znamenala platit média, aby vám zveřejnovali sdělení, zatímco u PR bylo za potřebí přesvědčit novináře, aby o nás psali. Ted když internet umožnuje individualizovat sdělené tak se ten rozdíl smazal. Díky ní můžeme reklamu upravovat na míru uživateli, vysvětlit mu jak mu náš produkt vyřeší jeho problémy.


 Internetová reklama totiž na rozdíl od té klasické má být vzdělávací a interaktivní, má být stručná a nabízet relevantní informace. Aby člověk měl chuť si jí přečíst a naopak jí vyhledával.

Pro většinu podniků je klasická reklama už moc drahá. Masová reklama může fungovat u průmyslových výrobků, ale pro malé podniky nemá smysl oslovovat masy nezacílených zákazníků.


Prodej na internetu podle autora umožnuje prodávat kdekoli, kdykoli. Všichni lidé si nás mohou najít. Už nejsme omezeni jen našim malým zapadlým obchodem na okraji prahy kudy nikdo neprojede. Díky prodeji na internetu tak nemusíme vynakládat úsilí, čas a peníze na fyzické struktury, ale naopak toto úsilí můžeme vložit do prodeje mnohem více produktů. Je důležité zvýšit hlavně důvěryhodnost. Je dobré naše sdělení dávat tam kde naši potenciální zákazníci již nakupují.


PR předtím znamenalo rozeslat tiskovou zprávu novinářům, kteří jí zase poslali někomu jinému a v tomto procesu se ztratil zákazník nebo potenciální zákazník. Protože byli zprávy psány pro novináře, aby zaujali je. Naproti tomu online PR můžeme zveřejnit kdekoli, s kýmkoli.

Je dobré se zákazníkem komunikovat v každé z fází prodejního cyklu.


Blog – má být autentický. Má poskytovat interaktivní diskuzi se čtenářem


Kniha je docela lehce čte. Bohužel se však hodně opakuje.

Všechny věci dokazuje různými citacemi, odůkazy, ale nepoužívá data, což věci trošku komplikuje.


Kniha je to už docela zastaralá, jako by se snažil přesvědčit starší ostřílené marketéry, že má smysl vzít v potaz i internet. To už teď ale není potřeba dokazovat, je to všem docela jasné. Z tohoto důvodu si myslím, je zbytečné ji číst.

Jedna z hlavních myšlenek je že už není potřeba aby naší správu přebírala media a dál šířila, ale že to již můžeme šířit sami. Kniha prostě vysvětluje že tu je něco jako klíčová slova-seo a že si lidé podle nich můžou všechno nají. Nebo vysvětluje co je to blog a jak funguje- že tam jsou příspěvky, které se řadí od nejnovějšího a každý si ho může vytvořit. Co je to wikipedia…



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Podnikání

Body: 2

03.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: