Nová pravidla marketingu a PR


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 24.02.2023

Nová pravidla marketingu a PR   David Meerman Scott

V knize Nová pravidla marketingu a PR se autor zaměřuje na to, jak využít internet a digitální média k efektivnímu marketignu svých služeba  produktů.


Kniha popisuje nové způsoby, jak oslovit zákazníky a budovat vztahy s nimi. Popisuje, jaké výhody nabízí digitální prostředí a jak ho využít. Některé tipy mi přišly dost zastaralé, protože trendy online marketingu se vyvíjí tak rychle, že mi přijde bláznovství psát o tom knihu (možná tak kroniku). Některé principy jsou ale určitě platné stále. Autor zdůrazňuje nutnost vytvoření kvalitního obsahu, který bude zákazníky oslovovat a zároveň bude součástí širší strategie marketingového plánu.


Kromě návodů jak to dělat navádí i k tomu, jak aktivity v online vyhodnocovat a analyzovat.

Další důležitou myšlenkou knihy je, že v digitálním světě je klíčové poskytnout zákazníkům hodnotu a zajímavý obsah, který je osloví a přiměje je k interakci s firmou. Autor zdůrazňuje, že kvalitní obsah, který je cílen na konkrétní zákaznickou skupinu, je lepší než tradiční reklama a propagace. To známe ze svých zkušeností, kdy se na každém insta story každá firma i influencer snaží o vyvolání reakcí a interakcí sleudjících s obsahem. Obsah, který nebaví nebo nevzdělává, je pasé.


Podle autora je online svět mnohem přívětivější a otevřenější kreativním marketingovým strategiím než tradiční media. Člověk si tam může dovolit mnohem víc a jít i do kontroverze nebo kuriozit, které by třeba v televizi neobstály.


Jak by mohla firma podle téhle knížky využít digitálního prostředí a jak být v něj úspěšná? 


Vytvořením kvalitního obsahu: Firma by měla vytvářet obsah, který je cílen na zákaznickou skupinu, je zajímavý a přínosný pro čtenáře. Obsah může být ve formě blogu, videa, podcastu nebo sociálních sítí.


Využitím sociálních médií: Firma by měla využít sociální sítě jako Facebook, Instagram nebo Twitter k vytvoření komunity zákazníků a budování vztahů s nimi.


Zlepšením SEO: Firma by měla pracovat na zlepšení svého postavení ve vyhledávačích. Toho může dosáhnout optimalizací webové stránky pro vyhledávače, vytvořením backlinků nebo vytvořením kvalitního obsahu.


Využitím digitální reklamy: Firma by měla využít digitální reklamu jako Google AdWords, Facebook reklamy nebo reklamy na YouTube k cílení na zákaznické skupiny.


Využitím analýzy dat: Firma by měla sledovat úspěšnost svých marketingových kampaní a měřit výsledky pomocí analýzy dat. To jí umožní upravovat své strategie a dosáhnout lepších výsledků.


Vytvořením mobilní verze webové stránky: Firma by měla mít responzivní web design, což znamená, že se webová stránka automaticky přizpůsobí velikosti displeje uživatele. To umožní zákazníkům pohodlné prohlížení webové stránky i na mobilních zařízeních.



ATP

Tomuto odvětví se věnuji hodně. Celá naše prodejní strategie a proces oslovování klientů v projektu Svatby v kapse probíhá v online.


Zaměřily jsme se nejdříve na tvorbu webu. Usoudily jsme, že nemá smysl dělat si ig profil, když jsme za sebou neměly ještě žádnou svatbu. Proto jsme první rok měly pouze založený účet ale nic na něm netvořily. Po první sezoně jsme použily fotky na web i na ten ig. Od té doby se nám to mnohem více rozjíždí - jsme zvané na firemní akce firem ze svatebního prostředí, oslovují nás další dodavatelé ohledně spoluprací. A to vše jen přes naší prezentaci na IG.


Obzvlášť ve svatebním průmyslu je instagram naprostá nezbytnost. Další nezbytností je i FB, na kterém frčí svatební skupiny. Ve skupinách jsme získaly loni 3 z 5 nevěst na základě inzerce.



Náš další krok bude rebrand celé agentury a následná změna celého webu, který musíme uzpůsobit tomu, že se chceme více focusovat na zahraniční klienty.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: