Na volné noze


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 17.04.2023

Na volné noze   Robert Vlach

Kniha je psaná pro lidi, kteří chtějí začít podnikat, nebo zlepšit fungování své firmy, ale také se chtějí zdokonalit v hospodaření ve svém osobním životě. Celkem mi čtení připomínalo knihu Od nápadu k podnikatelskému plánu. Asi je vidět, že jsou knihy obě z českého prostědí.

Je to příjemná změna od amerických motivátorů.

Knížka je plná příběhů, které mě tolik nebaví, ale jsou v ní i konkrétní rady a tipy. Líbila se mi prezentace autorových vlastních zkušeností, které si lze celkem dobře představit.


Hlavní myšlenky z knihy:

Zpětná vazba

  • ZV je zásadní a měli bychom se na ní ptát po každé zkušenosti s druhou stranou. Každého klienta i dodavatele či jiného kolegy z byznysu. My se na ZV snažíme ptát co nejčastěji, od svatebních klientů si vyžadujeme recenze i na google a na náš web.


Efektivita práce

  • Schopnost používat nástroje, se kterými přicházíme denně do styku během práce. To pro mě aktuálně předstuvuje nejvíce excel, ve kterém se chci více vzdělávat a naučit se mnohem více fukncí. Vím, že jsem začátečník. 
  • Jako další nástroj vnímám AI, která je není ve velkém boomu užívání a mnozí se bojí, že jim “sebere práci”. Já jsem přesvědčená, že AI nikomu práci nepřebere, ale lidé, kteří s ní umí pracovat, ano.

Cena

  • Autor klade důraz na to se nepodceňovat. S tím máme také zkušenost, kdy si nás klienti nenajali, protože naše cena se jim zdála amatérská. Na základě toho jsme cenu lehce nevýšili. Zatím jsme ale díky tomu nezískali větší příjmy a tudíž si nemohli dovolit třeba lepší web, to ale plánujeme. Chceme do projektu investovat, aby se vyvíjel.
  • Autor zmiňuje i to, že kromě zdražování se nemáme bát zlevnit. To jsem asi ještě nikde neviděla, že by někdo snížil ceny (mimo Čechami milované akce a slevy). Zlevnit doporučuje třeba před krizí, zákazníci totiž v krizi sahají po nejlevnějších možnostech.


Segmentace trhu

  • Segmentace pro nás bylo velké téma. Beoru se všichni, ale kdo je ideální zákazník pro svatební agenturu? Není to ten, kdo se bere v přítomnosti 15 lidí a svatba trvá 2 hodiny včetně oběda a poté se jde domů. 
  • Segment, na který cílíme, jsou páry, které jsou ochotné za službu zaplatit. 


Prémiové varianty

  • Extra prémium verze produktů se vyjímají oproti klasicky nabízeným. Je zde potřeba mít přesvědčivý argument, proč zrovna tento produkt koupit. 
  • Zásadní se předat sdělení, kde je hodnota a že se to opravdu vyplatí. My takový produkt oproti jiným nemáme. Snažíme se prezentovat celou agenturu uceleně, ale zatím se nevymezujeme oproti jiným agenturám, že bychom byli “něco víc”. 


Overbooking

  • To je pro nás velké téma. Overbooking znamená, že si nasmlouváme příliš klientů a poté nestíháme. To se může stát hlavně tehdy, kdy v zimě přijde více svateb na léto, a my potom zjistíme, že jich máme moc v jeden čas. Proto nikdy neděláme více než jednu svatbu v jednom týdnu.


Kniha pro mě byla přínosná hlavně tím, že popisovala situaci, která se děje na českém trhu. Dokázala jsem to proto vztahovat na své podnikání. 


ATP u jednotlivých bodů.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: