Moderní marketingová komunikace


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 22.03.2021

Moderní marketingová komunikace   Jana Přikrylová a kolektiv

Moderní marketingová komunikace

 

Primárním projektem, kterým se v TAP zabývám je MarkMe – marketingová agentura. V praktické části se pohybuji něco přes rok a začal jsem se často setkávat s problémem, kdy nedokážu pojmenovat některé marketingové procesy a zároveň chápat jejich průběh. Právě proto jsem si v knihkupectví vybral tuto knihu. Jedná se o nové vydání komplexní publikace o marketingové komunikaci. Najdeme tu nejen teoretický základ, ale také srovnání s praxí, která se odehrává v marketingovém světě tak, jak ho známe dnes.


Myslím, že kniha splnila primární účel toho, proč jsem si ji zakoupil. Nejvíce mě zaujala část zaměřená na komunikaci se zákazníky. V souvislosti se současnou praxí jsem se podrobněji zabýval modelem rozhodovacího procesu. Často jsem při vytváření marketingového obsahu zapomínal na to, jak se chová zákazník při poptávce zboží. 


Spousta myšlenek z této kapitoly se mi také propojila z knihy, kterou jsem již četl – Manuál copywritingu. Při vytváření nových příspěvků a graficky zpracovaných letáků, jsem se vždy snažil vcítit do role spotřebitele a pokusil se na reklamu podívat jeho očima. Reklamu jsem se snažil přizpůsobit tak, aby co nejvíce zaujala na první pohled (barvy, obrázky, text). Pokud se jedná o grafiku, snažím se na každý leták nebo banner vnést krátký a výstižný slogan, který se zaměřuje na řešení problému, který zákazník v souvislosti s nabízeným zbožím/službou pravděpodobně řeší. Důležité je také správná identifikace nabízeného produktu/služby a několik důležitých informací (výhod), proč by si měl zákazník koupit právě tento produkt. Z hlediska existujících alternativ, například u mého klienta Golfcentrum, jsem si neprocházel všechny obchody, které nabízejí konkrétní produkt, ale obchody, které se zaměřují na to samé – prodej kompletního golfového vybavení a prozkoumal, jakým způsobem nabízí ty samé produkty konkurence. Snažím se, aby poté, co spotřebitelé přijdou do kontaktu s reklamou nezačali zkoumat produkt právě u konkurence, ale by rovnou přešli k nákupu. Proto vždy vyzývám k návštěvě webových stránek/e-shopu a přidám poslední „proč“ by si měli zákazníci tento produkt koupit právě tady. 


I přes to, že se jedná spíše o učebnici, vidím v knize velký přínos, protože cítím větší teoretickou podporu v tom, co již praktikuji do praxe. Jedinou nevýhodou shledávám v tom, že je kniha velmi obsáhlá, spoustu informací už jsem zapomněl, ale až je jednou budu potřebovat tak vím, kam si pro ně zajít!