Manuál copywritingu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 13.02.2022

Manuál copywritingu   Vojtěch Untermüller

Manuál copywritingu


Super knížka, pořád si stěžuju na díla, u kterých se dá obsah shrnout na 5 stránek, kde je omáčky víc než fakticky zajímavého textu. Tohle je krásný příklad, jak to jde, v knížce lehce nad 100 stránek je všechno potřebné.


Text musí obsahovat.

Stručně a hravě sdělí požadované informace které mají pro zákazníka HODNOTU- tím ho přesvědčí k požadované akci. Je to také popsané v modelu AIDAS.

· Přilákat a udržet pozornost.

Musí to samo o sobě dávat smysl, díky tomu máme chut číst dál.


· Jasně říct o čem to je, proč je tato informace důležitá.

Aby věděl, proč má číst dál. Vzbudit zájem. Rovnou říct o co se jedná.

Spojovat myšlenky. Jestli… tak.


· Vychválí produkt přes konkrétní charakteristiky a výhody. Nelhat! Vzbudit tím touhu produkt vlastnit.


· Vyvrátí zákazníkovy obavy.

Třeba zárukou (nemyslím nutně záruku typu 2 roky :D ) aby zapojil jak rozum tak emoce.

Recenze spokojených zákazníků – zachovat autenticitu. Používat počet lidí než procenta. 10 lidí je spokojeno je lepší než 80%.

Být konkrétní- doručíme do 24hodin, ne jen jsme rychlí.

Racionální důvod – k produktu, něco zdarma.

Emocionální důvod – (tohle je ta pravá raketam..) Emocionální je to hlavní, člověk se tak rozhoduje až z 70%.


· Být osobitý a lidský- odlišit se tak od konkurence, a nebýt jen informativní.


· Vytvoří dojem urgence, limituje nabídku. Tím se stane produkt atraktivnější.

Časová, počet zbývajících kusů, prvních 100 zákazníků, poslední 3 na skladě…


·        Říká si o akci – objednat si, stáhnout si aplikaci..


·        (Po nákupu je klient uspokojen, bude si kupovat dál. Neudělali jsme mu moc velké očekávání aby byl zklamán!)


Používat jen pozitiva! – místo Nechoďte pozdě - Přijďte včas.

Dát možnost volby, nic nenutit.

Používat řeč zákazníků. Nebýt příliš spisovní pro fotbalové fanoušky, naopak být ultra spisovní pro managery.

Personalizovat. Nejlépe používat křestní jméno zákazníka, to ovšem často neznáme. Používat tedy spojení MY. (Často se stáváme nepozorní proto rádi využijeme….)

Nepoužívat trpný rod.

Vzbudit představivost – (už cítíte jak to hezky voní?)

UPS – jedinečná prodejní argument. Důvod, proč má zákazník nakoupit můj produkt/zde a ne u konkurence. Musí být konkrétní a jednoduché a hlavně musí mít hodnotu pro zákazníka.

Jsme mladý tým.. to nikoho nezajímá. Jsme tým co má za sebou 30 úspěšných projektů. Jsme nejlevnější. Jsme nejrychlejší do 30 minut.


Kniha se mi moc líbila, je krátká a výstižná. Copywriting jsem již používal a trvalo mi vždy strašně dlouho něco vymyslet. Díky tomuto návodu bude psaní určitě jednodušší.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Podnikání

Body: 2

03.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: