Manuál copywritingu


2 body

Hodnocení: 80 %

Přidáno: 09.01.2021

Manuál copywritingu – Vojtěch Untermüller „Jak se přes víkend naučit psát pro reklamu a marketing a vítězit v každodenních bitvách o pozornost a peněženky.“   Vojtěch Untermüller

Manuál copywritingu – Vojtěch Untermüller

„Jak se přes víkend naučit psát pro reklamu a marketing 

a vítězit v každodenních bitvách o pozornost a peněženky.“

 

Proč jsem si vybral tuto knihu/o čem kniha je?

 

Tuto knihu jsem si vybral za účelem zlepšení prodejních textů, které vytváříme pro naše klienty k příspěvkům na sociální sítě. Hledal jsem zdroj, který mi předá praktické know-how bez zbytečné omáčky kolem a upřímně popíše to, co chtějí zákazníci v dnešní konzumní společnosti na svých sociálních sítích číst, abychom je v tomto přehlceném trhu „přitáhli“ na naši stranu. 


Kniha je rozdělená primárně do tří oblastí - „Než začnete psát“, „Z čeho a jak složit prodejní text“ a „Styl prodejního textu“, ve všech oblastech je spousta praktických tipů a rad, jak správně psát prodejní texty, aby zaujaly cílového zákazníka. 


Přenesení do praxe

 

Poznatky z knihy jsem ihned začal přenášet do textů zaměřených na prodej golfových produktů. Začal jsem s myšlenkou, že skutečnou motivací pro lidi jsou strach, moc, sex, postavení, respekt, uznání a pochvala. Zákazník potřebuje něco, co mu například přinese pocit štěstí, získá mu respekt nebo ukáže jeho postavení na společenském žebříčku. Pomocí empatie jsem se pokusil vcítit do role zákazníka a začal přemýšlet o tom, co by asi chtěl slyšet, aby o produkt projevil zájem. Na základě toho jsem vytvořil několik prodejních popisků, například tento:


„Pořiďte si outfit, ve kterém Vás nikdo nepřehlédne! 

 

Kompletní golfovou výbavu můžete zakoupit na našem e-shopu www.golfcentrum.cz.

 

Nákupy nebyly nikdy rychlejší, tak neváhejte!“


V první větě jsem se v zákazníkovi pokusil vyvolat představu o tom, jaký by mohl být pocit mít to nejlepší oblečení na hřišti, kterým by zaujal ostatní a dočkal se jejich uznání (díky bohu, že psychologie Alfreda Adlera není tolik rozšířená ve společnosti, jinak by většina obchodů zkrachovala :D – propojení s myšlenkami z knihy Odvaha nebýt oblíbený).


Jako druhý krok jsem zákazníkovi ukázal prostředí, ve kterém může svou vysněnou výbavu zakoupit. 


V poslední řádku jsem se snažil uvažujícímu zákazníkovi nad tím, jestli si koupí něco nového nebo ne ukázat něco, co ho přesvědčí si produkty zakoupit – úspora času nákupu přes e-shop.


Příspěvek s tímto textem je na Instagramu našeho klienta ohodnocen jeho zákazníky jako jeden z nejlepších, tak doufám, že tomu napomohla nejen vizuální stránka, ale také ta textová.


Závěr

 

Pro každého klienta je samozřejmě potřeba vytvářet rozdílné texty, nemůžeme cílit stejně na na zákazníky obchodu s golfovými potřebami a na zákazníky restaurace. Výsledek ale potřebujeme stejný – zaujmout a prodat. Přesně to se můžete naučit v této knize a najít si tam vlastní postupy na vytváření prodejních textů.




Hodnocení: 80 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Václav Švec - 25.01.2021 - 18:58


Adame, líbí se mi, že jsi věděl, co hledáš, když sis vybíral tuto knihu. To je podle mě základní předpoklad toho, aby ti kniha mohla pomoci. To se u Tebe myslím povedlo. Dokázal jsi podle rad z knihy dát dohromady reklamní texty, jeden z nich je dokonce na Instagramu zákazníka velmi dobře ohodnocen! Užil sis ten úspěch? ;) Ještě mi tu ale chybí víc zamyšlení či hodnocení toho, co se nepovedlo a zdůvodnění proč. Úspěch je žádoucí konečný stav, ale mezi tím je pár až spousta neúspěchů, které je potřeba umět dobře využít. Jak tedy dopadly ty dva příspěvky, které jsi vytvořil? Co se Ti na nich povedlo? Co ne? A co ses vlastně naučil? A co u dalšího zákazníka s texty na Instagram uděláš lépe? ;)

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Společnost

Body: 3

28.03.2024

Kategorie: Inovace

Body: 3

28.03.2024

Kategorie: Inovace

Body: 2

28.03.2024

Kategorie: Jiné

Body: 3

28.03.2024

Kategorie: Marketing

Body: 3

28.03.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: