Kreativita a inovace v organizaci


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 11.03.2024

Kreativita a inovace v organizaci   Emilie Franková

Tato kniha zkoumá kreativitu a inovace v organizaci z trojího pohledu: jednotlivce, týmu a organizace. Pro dosažení efektivního využití kreativity a inovace v organizaci je nezbytné začít u jednotlivce, pokračovat přes dobře fungující tým, a nakonec proměnit tyto týmy v inovativní organizaci.

Kreativita je schopnost generovat nové a originální myšlenky, zatímco inovace je proces realizace těchto myšlenek. Kreativita je spojena s divergentním myšlením, zatímco inovace se zaměřuje na konvergentní myšlení. Pro podporu kreativity a inovace je důležité vytvořit v týmu prostor, podporovat různorodost, mít jasnou vizi a umožnit šťastné pracovní prostředí.

Definice inovace často popisuje inovace jako úspěšné zrealizování kreativních myšlenek. Inovační proces se skládá z několika fází, které zahrnují vytvoření myšlenky, její prvotní aplikaci, prověření proveditelnosti a finální aplikaci.

Na úrovni jednotlivce je nezbytné rozvinout kreativitu jako výchozí bod pro inovace. Klíčové individuální charakteristiky pro inovace zahrnují kognitivní faktory, osobnostní rysy, motivaci a znalosti. Kreativní jedinec je charakterizován rozvinutým divergentním myšlením, které zahrnuje například flexibilitu, originalitu, elaboraci a citlivost na problémy. Myslel jsem si, že nejsem příliš kreativně založený, ale kniha mi pomohla si uvědomit, že nepotřebuji umět hezky kreslit, kombinovat barvy nebo psát texty písní pro to, abych se mohl považovat za kreativního jedince. Kniha mi rozšířila obzory v definici kreativity.

Na úrovni týmu jsou společné cíle, činnosti, struktura a vztahy nezbytné pro podporu kreativity a inovace. Důležitými faktory jsou kooperativní styl vedení, soudržnost mezi členy týmu, délka existence týmu a struktura týmu. Diverzita rolí v týmu je klíčová pro jeho kreativitu a inovaci. Řekl bych, že v Tiimi je pro kreativitu a inovace vytvořen opravdu ideální prostor. Jen je škoda, že v našem týmu se nám nepodařilo zatím kreativitu příliš společně rozvíjet.

Na úrovni organizace je důležité, aby manažeři vytvořili podporující prostředí. Organizace čelí různým typům inovací, včetně technologických, výrobkových a organizačních inovací. Inovační proces má několik fází, včetně tvorby nových myšlenek, prověřování, hodnocení a finální implementace.

Z přečtení knihy si odnáším uvědomění definice rozdílu kreativity a inovací a také to, že je potřeba v každém prostředí k nim přistupovat zcela odlišně. Nejtěžší je dle mého názoru implementace na úrovni organizace. Organizace jsou totiž často zajeté v určitých kolejích a je opravdu těžké je přenastavit. Naopak u jedince je to jednodušší, o což se budu také u sebe snažit



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: