Jak na sítě


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 05.06.2022

Jak na sítě   Michelle Losekoot, Eliška Vyhnánková

Jak na sítě

 

           Sociální sítě jsou každodenním chlebem téměř každého z nás. Ovlivňují náš život více, než si sami připouštíme. Stejně tak ale my ovlivňujeme správce sociálních sítí naším chováním. Spravování sociálních sítí je pro mě velmi aktuálním tématem. Tuto činnost mám na starost mimo Tiimi a nyní se k ní částečně dostávám i zde. Mám tedy zkušenosti především praktické. Teorie se poměrně snadno sbírá kdekoli, internet je těchto “tipů a příruček“ plný. Na knihu však byly velmi dobré recenze, proto jsem se rozhodl si jí přečíst.

 

           Obsah je rozdělen do 4 fází (Zaujmi, Naslouchej, Vyprávěj, Vyhodnocuj). Tyto fáze by měly být základním mustrem pro fungování na sociálních sítích. V každém z nich jsou popsány teoretické i praktické zkušenosti autorek a já jsem si vybral ty, které jsou pro mě určitým způsobem nejzajímavější.

 

Skipping – hledání klíčových slov

Skimming – hledání hlavní myšlenky

Při působení na sociálních sítích se pereme o čas a pozornost uživatelů. Nikdo na sociálních sítích nechce číst dlouhé příběhy a hledat v nich to, co ho zajímá. Proto je důležité si uvědomit, co náš čtenář chce slyšet a co ho zajímá. Je nutné se oprostit od toho, co se líbí/nelíbí nám. Musíme se zaměřit na naši cílovku a myslet jejich způsobem. Každá cílová skupina má určité společné charakteristiky, které bychom měli znát a podle toho náš content uzpůsobit.

 

           Dalším důležitým faktorem je jazyk, kterým na naše sledující mluvíme. V knize se mi líbil popis “působit, jako jejich kamarád“. Lidé se totiž chodí na sociální sítě především bavit, případně se dozvědět něco nového a zajímavého. Buďme tedy zábavní a zároveň edukativní. Tento přistup chceme aplikovat také na náš JBS – coopertive Instagram. K tomuto se také pojí vizualizace. Sledujícího musí příspěvek vizuálně zaujmout, musí se mu líbit. Propojení vizuální a obsahové stránky příspěvku má tedy velký vliv na úspěch.

 

           Velká část knihy je také věnována nastavení strategie, která by se měla skládat z několika bodů.

1.     Analýza – jak na sítích nyní působíme

2.     Nastavení cílů – ideálně SMART, aby byly měřitelné

3.     Strategie – jak se k cílům dostaneme, jednotlivé kroky atd

4.     Vyhodnocení výsledků – měření dosažených a nedosažených cílů, podněty ke změnám

 

Kniha mi především připomněla souhrn teorie okolo sociálních sítí. Zajímavé pro mě bylo přiblížení algoritmů, na kterých různé sociální sítě fungují. Vzhledem k tomu, že na sociálních sítích denně fungujeme, tak je kniha dobrým nástrojem k uvědomění si uživatelského chování. Díky tomu poté můžeme naše sociální sítě přizpůsobit, abychom dosáhli úspěchu.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: