Jak mnohem lépe prodávat


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 16.03.2022

Jak mnohem lépe prodávat   Brian Tracy

Jak mnohem lépe prodávat


Nejdůležitější je vlastní sebevědomí. Většinu lidí totiž brzdí strach z neúspěchu. Prý 80% našeho úspěchu záleží jen na 20% schopnostech. Je důležité si nastavit mysl, že jediný kdo je zodpovědný za náš příjem jsme mi. Když nic neprodáme, nic nevyděláme. Když si napíšeme imaginární výplatní pásku na měsíc, kterou chceme vydělat. Tak to bude jako gamifikace a budeme se challengovat toho dosáhnout.


Máme se prý vnímat jako konzultant a ne jako prodejce. Takže místo toho abychom chtěli hned prodávat tak spíš máme chtít řešit jejich problémy, a k tomu je musíme úplně pochopit. Až potom jim můžeme nabídnout produkt/službu. Už není tak důležité uzavřít hned prodej, daleko důležitější je budovat důvěru a vztah. Na prodej se však nespí zapomenout. Vztah je to klíčové, musí vás mít rádi, budou se cítit bezpečně tak nebude problém poté udělat prodej. Když je budete chtít okrást a nabídnout jim špatný produkt jen abyste měli provize tak to prokouknou.


7 kroků na rozvinutí osobní síly. Tohle je v každé z motivačních knížek tak to nebudu vypisovat. Klasika- zodpovednost za svůj život, být pozitivní, když myslíme na to jak to se to povede, tak se to podaří snáze. Osobní mistrovství, vytrvalost, sebekázeň, poctivost, vděčnost, cíle.


7 vlastností dobrého prodejce.

·        Nikdy nic nekritizovat a nestěžovat si. Lidé mají rádi šťastné, optimistické lidi. Nikdy nekritizovat konkurenci a nestěžovat si na osobní život. Jediná starost má bt zda dokážeme nebo nedokážeme vyřešit jejich problém

·        Naučit se přijímat lidi bez odsuzování a kritizování. Vím víc budeme umět přijímat lidi tak tím víc nás budou přijímat oni.

·        Hledal příležitost, jak pochválit ostatní. Budeme všude vítání.

·        Děkovat za vše co ostatní dělají. Tím jim zvýšíme sebevědomí.

·        Vyjádřit jakýkoli upřímný obdiv, jak k vlastnostem, tak k majetku. Zase pokud se lidi cítí dobře tak se i k nám budou chovat dobře.

·        Nikdy se s klientem nehádat. I pokud se mýlí tak ho na to neupozorňujme.

·        Naslouchat naším klientům a potenciálním klientům. Když budeme dobře naslouchat tak to odbourá počáteční odpor a podezíravost k prodejcům.


Tím že budeme budit co nejvíce pozitivních emocí- láska, bezpečí, hrdost… a budeme na tyto emoce během jednání cílit tak tím budeme motivovat zákazníky ke koupi. Důvod proč lidi nakupují jsou: touha po zisku a strach ze ztráty. Je dobré strukturalizovat náš prodej abychom zahrnuli oba dva tyto motivátory. Přesvědčit zákazníka že jsme osoba s nejnižším rizikem, nejvyšší hodnotou a nejsnadnějším obchodem.


Je důležité mít konzervativní oblečení. Musíme PODLE AUTORA nosit jen hedvábné kravaty, čerrné ponožky, černé boty, oholený- vousy prý něco skrývají a prý svědčí o nerozhodnosti. Krátké vlasy! Prostě nuda není tu nic zajímavého. Celý život se tenhle stereotyp snažím bořit. Už jsem několikrát v životě viděl důsledky toho že mám piercing, profesorka mě třeba nepustila ke zkoušce atd. je ale otázka zda se kvůli tomu omezovat. Opravdu stojí za to dát lidem do ruky takovou moc- že musíme být jak ovce jen abychom se jim něčím zavděčili? Pokud je člověk tak povrchní tak mě to ani nebaví s ním jednat.


4 typy zákazníků:

Úspěšný potenciální zákazník – už je úspěšný a chce se mu dařit ještě lépe. Ukažme mu to.

Potenciální zákazník s problémem – kouká na nás produkt/službu jako na něco jak vyřeší něco negativního. Většina nás na úvodní schůzce odmítne. Ukažme jim jak jsme vyřešili problémy někomu jinému.

Spokojený potenciální zákazník – jelikož je spokojený tak nechce nic měnit. Je tedy těžké u nich hledat potřebu našeho produktu.

Negativní zájemce – nechtějí s námi mít nic společného. Už od začátku ví že si nic nekoupí a myslí si že náš produkt jsou jen vyhozené peníze. S těmito nemá cenu ztrácet čas.


Jak uzavřít nákup. Pokud už jsme vše vyřešili, navázali vztah, vybudovali důvěru je na čase zakončit tuto činnost prodejem.

Dobrá otázka je „Dává vám zatím všechno smysl?“  „Pokud se vám líbí co jsem vám ukázal proč to nevyzkoušíte“ Pokud ucítíme že zákazník je váhavý je dobré mu dát volnu- chcete tohle nebo tohle. V obou případech uděláme prodej a zákazník má pocit že si mohl vybrat. Je dobré dávat na výběr i když reálně žádný výběr není :D


U knížky jsem si uvědomil, jak moc nechci být jen obyčejný prodejce, a že mě to přijde strašně nesympatické mít pozici u které je jediným cílem mít co nejvíc obchodů. Ted ale nemluvím, o klasickém podnikání kdy člověk například nabízí svůj výrobek na e-shopu. Tam je jasné že člověk chce prodat co nejvíce výrobků, nesympatické mi přijde lidem něco nutit a přemlouvat je. Na druhou stranu velká část obchodů se takhle dělá a o přemlouvání a obvolávání lidí nejde.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Podnikání

Body: 2

03.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: