Jak mnohem lépe prodávat


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 02.01.2023

Jak mnohem lépe prodávat   Brian Tracy

CO MUSÍ MÍT DOBRÝ PRODEJCE?


Víra v produkt

Musím věřit tomu, co prodávám. Pokud prodejce nevěří svému produktu, těžko v jeho přínos uvěří zákazník. To se mi krásně ukazuje na svatbách, ale i když mluvím i Tiimi jako takové. O obou věcech mluvím často (a docela se to snažím “prodávat” lidem a zjišťuju, na co jak reagují). A mám na to už docela dost zajímavých ohlasů. Kromě toho, že tiimi jako taková prostě vždycky alespoň zaujme (většinou ale ohromí), tak lidé z byznysové sféry stojí o spolupráci. U svateb jsme si takhle s holkama zase získaly podporovatele jak z řad jiných dodavatelů, tak jsme i ohromili naše klienty, protože jsme si je na první schůzce získaly svým nadšením do své práce. A to je to, o čem je víra ve vlastní produkt. Nadšení a to, že člověk dokáže popsat přínosy a benefity pro zákazníka.


Nebát se odmítnutí, učit se z toho, reflektovat

Kdybychom se na jakékoli podnikání vykašlali hned při prvním odmítnutí, tak bychom asi ani nezačali. Tohle bylo hezké ve Finsku, kdy jsme se Simčou a Alexem z Německé tiimi jednotky napekli české frgále a šli je prodávat na ulice v Jyväskyle. (Spoiler: byli jsme v plusu). Šlo o to oslovovat náhodné lidi a snažit se jim prodat jídlo na ulici. Z prvních reakcí jsme zjistili, že frgál pro ně vypadá jako pizza a mysleli si, že “czech pie” je slaný a teda pizza. Tak jsme to použili na další a začali větou “Vypadá to jako pizza, že? ALE NENÍ, JE TO SLADKÝ! WOW ŽE???” A ano, fungovalo to. Protože jsme tím nasadili pozitivní notu.

Takhle jsme prodávali asi hodinu a půl a za tu dobu jsme po klaždém oslovení reflektovali co zlepšit. Kromě toho, že jsme si zaplatili materiál na upečení, jsme se i najedli (venku zmrzlý frgál chutná docela dobře) a byla to zábava.


Odvaha někoho oslovit

Líná huba holé neštěstí. Je to výstup z komforní zóny, pro mě obzvlášť. Ale příležitosti si za námi nepřijdou, chodí okolo a je potřeba je chytit. A i člověk, co vypadá, že pro nás nebude přínosný, může být nakonec klíčový.


Emaptie

Je potřeba brát ohled na ostatní. Nebýt vlezlý, dotěrný. Naopak, když uvidíme, že na určitý podnět druhá strana reaguje pozitivně, tak v tom pokrčovat. Naladit se. Někdo má rád hloupé vtipy, někdo je nesnese.



Obklopovat se úspěšnými lidmi

Říká se, že jsme průměrem 5 lidí, se kterými jsme nejvíce v kontaktu. Já to na sobě hodně cítím. Ať je člověk sebesilnější osobnost, od ostatních chytáme vzorce chování a i názory, postoje. Proto je dobré se obklopovat lidmi, kteří nám spíše dávají (a my jim), než těmi, kdo nás brzdí, berou nám energii a zaplavují nás negativitou.


Zájem o zákazníky, být s nimi v kontaktu, CRM

Budujte vztah se svými zákazníky. To platí hlavně pokud se pohybujeme v byznyse, kde jsme se zákazníky v dlouhodobém kontaktu. Vztah je to, co zákazníka přiměje se vrátit a znovu nakoupit. Na toto my hodně sázíme, protože přecijen svatby jsou dost vztahová záležitost sama o sobě. Kromě snoubenců, které si opravdu hýčkáme, máme důležité vazby i s dodavateli. 

ATP je v textu u každého bodu.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: