Inovace je rozhodnutí


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 17.04.2023

Inovace je rozhodnutí   Adam Novák

Tuto knihu jsem si přečetla už v druháku hlavně kvůli předmětu Řízení inovací a také kvůli bodíkům z kreativity do Skill profile. Knížka pojednává (stejně jako všechny ostatní na toto téma) o tom, co je to inovace, jak na to, proč jsou inovace skvělé a že to bez krativity nejde. 


Hlavní myšlenky z knihy

Firma, která neinovuje, zanikce. Její konkurence jí spolkne, protože bude větší, rychlejší, lepší, levnější. Jako příklad autor uvádí nokii, která byla na vrcholu a nyní si nokii jako telefon nekoupí snad nikdo. Je to proto, že se nijak nevyvíjeli a mysleli si, že co jedou fungovalo bude fungovat stále. To je,obzvlášť v dnešní rychlé době, dost naivní představa.



Adaptátor vs inovátor

Adaptátor preferuje strukturovanou situaci a vylepšují již funkční věci. Nepouští se do žádných divokých a nejistých akcí. 


Inovátor chce přijít s něčím úplně novým, je to střela, co ještě nikdo neviděl nebo co považujeme za nemožné. Nebo ani nevíme, že by to mohlo jít či že to chceme. Takový Jobs.



Boost kreativity

Přijímat výzvy - nic šíleného, nemožného. Spnitelná, ale zároveň ne uplně jednoduchá. Musíme být trochu v pressu, aby z náš vyšlo to nejlepší.


Svoboda - nejen my, ale i ostatní mohou být kreativní:-) aby to bylo možné, musíme jim nechat svobodu. I my musíme cítit, že máme svobodu inovovat a tvořit. V rigidním zatvrdlém prostředí se inovuje špatně. S tím se pojí také podpora. Podpora okolí a vedení je nezbytná k rozvoji a kreativitě.


Zdroje - jak finanční, tak i know-how. Pro podporu inovací a krativity jsou proto skvělé různé kurzy a aktivity podporující kreativitu. 


Bariéry inovací

1) Nedostatečný zájem o zákazníky a jejich potřeby. Může od nich přijít inspirace.


2) Zaslepenost denní operativou, rutina. 


3) Nedostatek času zaměstnanců. Řešení firmy google: uměle vytváří prostor pro inovování jejich zaměstnanců. Nabízí svým zaměstnancům jeden den v týdnu pro inovační projekty dle své vlastní volby. Tímto způsobem vznikla například služba Gmail nebo Google Earth.



ATP

Nejvíce mě tato kniha a všechny ostatní přináší užitek v tom, že utváří mé pohlížení na svět. Považuji se za člověka, který hledá nové možnosti, rutina mě navíc zabíjí. Mám ráda rozmanitost a růstové prostředí. Tato kniha mě utvrzuje v tom, že právě v takových podmínkách budu schopná inovovat. Zároveň myslím na to, že v mé budoucí firmě chci budovat právě takové prostředí.





Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: