Inovace je rozhodnutí


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 20.11.2022

Inovace je rozhodnutí   Adam Novák

Inovace je rozhodnutí                                  

 

Kniha se věnuje především firmám rozhodnutým v rámci své práce inovovat a vytvořit si tak náskok před konkurencí. Začátkem je zmíněn jejich pozitivní dopad hned v několika směrech, Podložené výzkumy došly k závěrům, že firma otevřená inovacím dosahuje většího zisku, vyšší spokojenosti zaměstnanců a dalších mnoha výhod, které ji posunou před konkurenci. Je důležité si uvědomit, že veškeré inovace přitahují na firmu pozornost. Ta poté může snáze vyhledávat talentované zaměstnance, protože se pro ně stává inovující společnost atraktivní. Inovace je tedy mimo jiné skvělým nástrojem employer brandingu.

Autor se věnuje také problematice příchodu nových věcí. Momentálně žijeme v době, kdy je v Evropě/USA téměř všeho nadbytek, a tak je náročné přijít s něčím, co zákazníka ohromí (vyvolá potřebu) a stále to nevlastní.

Týmově jsme již několikrát řešili, co to ta inovace vlastně je. Kniha je rozděluje do několika kategorií…

1.     Produktová inovace (nabízení prostřednictvím výrobků zákazníkovi něco, co nikdo jiný nedokáže a má pro uživatele reálnou hodnotu)

2.     Procesní inovace (optimalizace interních procesů, které vedou ke zlepšení efektivity práce, podpory distribuce atd.)

3.     Inovace byznys modelu (poukázání na Avon/Ikeu a změně jejich byznys modelu, který vedl k lepším výsledkům skrze inovaci – přímý prodej, prodej nesloženého nábytku)

4.     New Venture inovace (spolupráce s ostatními podnikatelskými subjekty s cílem zdokonalit procesy, případně vyvinout nové produkty)

Kromě rozdělení inovací se kniha věnuje také inovátorům a jejich různorodosti (rakety, leureáti, umělci, kyborgové a znovuzrození inovátoři). Do této skupiny je zařazena také inovativní služba. Myšlenka, která mě zaujala vzhledem k našemu týmu. Celý koncept inovativních služeb se rozrůstá především v zahraničí. Jedná se o snahu zprostředkovat jedinečný zážitek, ať už se jedná o cokoli. Pokud tedy poskytujete službu, můžete se na tento koncept zaměřit a posunout ji o level výš. Aplikovat se to dá totiž úplně na vše.

Další bod, který by se dal vztáhnout na Tiimi je důležitost vytrvalosti při tvorbě inovací. Kromě faktu, že vytrvalost a podpora je jedním z důležitých aspektů manažera řídícího inovace, je zde také klad důraz jejich prezentování okolnímu světu. Pokud se snažíme vytvořit něco nového, můžeme se zacyklit do našich myšlenek. Pokud však náš nápad předneseme nezávislé osobě, může nám ukázat příležitost/využití, které jsme do té doby nebyli schopni vidět. Prezentujme tedy naše projekty lidem mimo Tiimi, mohou naše služby posunout na vyšší úroveň.

Celá kniha je rozdělena do několika kapitol, kterým vévodí 6 klíčových kompetencí kreativní organizace.

1.     Organizace otevřená kreativitě

2.     Inovativní manažer

3.     Prostředí podporující inovace

4.     Inovativní produkt

5.     Prosazování změn

6.     Rozvoj kompetencí organizace

V každé kapitole je kromě teorie také popsáno několik nástrojů užitečných k jejímu rozvoji a využití. 




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: