HR MARKETING
První kniha, kterou jsem si o HR marketingu přečetl byla právě tato od Lubora Malého. Vybral jsem si ji z důvodu hlubšího proniknutí do tématu týkajícího se HR a její relevantnosti ve vztahu k našemu projektu.
Na úvod autor zdůrazňuje důležitost HR marketingu a jeho přínosu pro každou společnost. HR marketing je totiž nedílnou složkou nejen firemního fungování ale také Employer Brandu a mnoha dalších faktorů, kterých se uvnitř firemních procesů dotýká. Obecně autor klade velký důraz na budování značky zaměstnavatele, která je klíčová nejen pro nábor nových a perspektivních zaměstnanců ale také pro udržení těch stávajících.
Dále se autor věnuje aspektu komunikace s uchazeči. Zdůrazňuje, že efektivní komunikace s uchazeči o práci je nezbytná pro úspěšné náborové procesy. Zahrnuje to nejen poskytování jasných informací o pozici a nabídce, ale také komunikaci s uchazeči během celého procesu náboru, včetně následného feedbacku.
Důležité jsou také firemní hodnoty a vnitřní kultura. Firma by se tedy měla dlouhodobě zaměřit na budování této kultury a jejích hodnot, aby zvyšovala kvalitu života na pracovišti a stala se atraktivní pro nové uchazeče. Nejlepší reklamou pro firmu je spokojený zaměstnanec, který o společnosti básní ve svých sociálních kruzích.
Na konec je zde zmíněna důležitost sběru dat. Data jsou alfou a omegou dnešního fungování v HR marketingu to platí dvojnásob. Abychom mohli pochopit potřeby a preference stávajících zaměstnanců a nových uchazečů o práci, musíme sbírat data, se kterými následně můžeme pracovat a zlepšovat fungování na pracovišti.
Kniha byla příjemným úvodem do světa HR marketingu. Osvětlila mi základní fungování tohoto odvětví a umožnila mi spojit si souvislosti firemního fungování. Je skvělým předchůdcem knihy Effective Hiring, který se tématem zabývá více z praktického hlediska, zatímco kniha od Lubora Malého je založena především na teoretických poznatcích.