Guerilla marketing


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 07.03.2022

Guerilla marketing   Jay Conrad Levinson

Guerilla marketing


Guerilla marketing se zaměřuje spíše na představivost než na velký rozpočet. Zaměřuje se na podvědomí a opakováním buduje známost firmy.


Všechny druhy marketingu pořád mají mít za cíl předat informace o značce či produktu které povedou k prodeji. Je potřebné aby lidi o tomhle marketingu chtěli mluvit, to je to co pote tvoří úspěch. Podle autora je dobré svou energii soustředit na hlavní myšlenku a marketing kolem toho vzniknout spíš jako reakci.


Gerillova marketing spočívá v plánování a následném dodržování plánu. Je důležité dobře provést positioning i segmenting. Segmentace je roztřídění zákazníků podle různých faktorů (demografické, příjem, pohlaví, víra, záliby) a positioning je poté tohoto využít a zaujmout postoj vůči konkurenci odlišný postoj v zákazníkově mysli.

Při marketingovém plánování je dobře si odpovědět na základní otázky marketingového plánu:

Jakou akci chceme, aby potenciální zákazníci provedli v reakci na váš marketing?

Jak můžete tohoto cíle dosáhnout vzhledem k naší konkurenční výhodě a přínosům pro zákazníka?

Na který trh nebo trhy se zaměřit?

Jaké marketingové nástroje použít?

Jakou jsme našli mezeru na trhu a jaký jsme udělali positioning?

Jak popíšeme svou podnikatelskou identitu firmy?

Jaký je náš marketingový rozpočet?


Měřítkem úspěšného marketingu jsou zisky. Představujme o krocích které vedli zákazníka aby si vybral náš produkt. Co ho k tomu vedlo. Musíme mu zprostředkovat pozitivní pocity které získá když si koupí náš produkt. (typická reklama na fastfood)


Je důležité marketing integrovat. Integrovaná marketingová komunikace znamená používat jednotlivé formy mixu v provázané podobě, aby se zvýšil jejich efekt a vznikla synergie. Jedna reklama bude v časopisu a druhá v rádiu a rovnou v radiu můžeme říct- ta společnost co znáte z reklam v časopisech…


Než ale začneme investovat do marketingového plánu, je dobré si najmout profesionála, který nám pomůže stanovit vizuální prvky naší značky a vyzkoušet, zda to funguje. Poté už zbytek můžeme spravovat i my.

Je potřebné využívat metody které velké společnosti opomíjí jako třeba inzeráty, osobní dopisy (i když to už docela používají právě). Inzeráty třeba na ebay, nebo facebook market place.


Nejdůležitější je důvěra, poté kvalita, výběr, servis a až na páté pozici je cena. Není tedy pravda že lidé hledají jen to nejlevnější.


Všechny návštěvy na svůj web/facebook/Instagram proměnit v prodej

I když je to kniha na guerilla marketing tak vlastně vysvětluje všechen komunikační mix a jeho nástroje. Kniha nám nabízí rady a inspiraci, jak naše produkty marketingově přiblížit k potenciálním zákazníků a přitom za ně neutratit moc peněz. Přesně co potřebuje každý začínající projekt.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Podnikání

Body: 2

03.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: