Knihu jsem si vybrala náhodou. Byla jsem v knihovně vybírat si knihy k bakalářské práci a našla jsem knihu Efektivní marketing. Kniha mě zaujala už jen obalem, a jelikož nemám moc velké znalosti v marketingu, tak jsem se rozhodla si knihu přečíst.
Kniha je dělená do 5 kapitol: Plánujeme strategii, Reklama, Podpora prodeje a prodej, Udržet se v podnikání, Praktické informace
Knihu jsem se rozhodla aplikovat na projekt relaxace u koní. Jako první jsem se chytila podkapitoly - plánujeme marketing. „Plánování věnujte maximální úsilí – čím více plánujete, tím lepší jsou výsledky“
Hlavní oblasti, které marketingový plán pokrývá jsou:
Kde se nacházíme? – Momentálně se snažíme projekt propagovat formou sociálních sítí. Nejúspěšnější oblast, co se sledovanosti týče je tiktok, nejvíce objednávek služby pramenilo z facebooku. Dále jsme se zaměřili na letáčky, které přinesly největší ovoce.
Kam chceme dospět? - Do budoucna bychom chtěli zpustit vánoční reklamu na poukázky a dokončit náš web s inzercí na slevomatu. Ze stávajících pozic na soc. sítích chceme kontinuálněji tvořit TikTok a na IG se dostat na 500 sledujících.
Jak se tam můžeme dostat? – Web zadám Téčku, které bude mít tento semestr Informatiku pro podnikatele. Vánoční reklama bude formou letáků, které rozvěsíme všude po okolí. Na TikTok budeme pořizovat více materiálů. Samotné tvoření není takový problém jako materiály, které můžeme použít.
„Obecné omyly týkající se reklamy:“
1. Předpoklad, že úspěšný reklamní prostředek musí být velký, lesklý, celobarevný – Tato myšlenka je ve svém znění malinko přežitek. Já si myšlenku vykládám tak, že reklamní prostředek musíme důkladně volit na základě analýz a ověřených faktů, bez toho nemůžeme nikdy vybrat dobře a budou to vyhozené peníze.
2. Myšlenka, že inzerovat znamená jednou za čas zadat ojedinělý inzerát do časopisu – Inzerce by měla být konzistentní, promyšlená obsahem. U prodeje sportovních koní je inzerce velkou částí prodeje. V inzerátu se snažíme člověka nalákat, ale nesmíme lhát. Dále se ho snažíme přimět k osobní schůzce a vybudovat si v Inzerci jméno.
3. Záměna reklamy s podporou prodeje – reklama je pomalejší, trvalejší proces.
4. Vyhýbání se reklamě v případě, že vzniká obava z neschopnosti vyhovět očekávanému velkému zájmu. – V tomto případě záleží na strategii firmy, podle mého názoru není jinak možné se pohnout z místa
5. Domněnka, že reklama je ztráta peněz, pokud byly minulé zkušenosti neúspěšné. – Pokud nehodláme praktikovat úplně totožnou reklamu na úplně totožném kanále a totožným způsobem, neměli bychom se předem bát. Jestli že vycházíme z předešlých dat něco na tom bude.
Závěr - kniha se mi líbila, ale byla malinko zastaralá rok vydání knihy je 2021 a s jakou rychlostí se marketing mění je nerálné, aby v knize byly aktuální informace. Na jednu stranu mě to donutilo u čtení více přemýšlet a snažit se obsah více napasovat do dnešní doby na naše projektové problémy.