Copywhriting pro mé budoucí já


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 29.03.2022

Manuál copywritingu – Vojtěch Untermüller „Jak se přes víkend naučit psát pro reklamu a marketing a vítězit v každodenních bitvách o pozornost a peněženky.“   Vojtěch Untermüller

 

Knihu jsem začala číst v momentě, kdy jsem začala psát první textové příspěvky na sociální sítě. Po pár stránkách jsem si uvědomila, že jsem začala pozdě. Měla jsem začít dřív, ještě před napsáním prvního příspěvku. Zjistila jsem, že mi chybí základní dovednosti k psaní textů a kniha mě je naučila. Tuto esej pojmu jako manuál pro své budoucí já, které potřebuje napsat nějaký text.


Co udělat před psaním:


Definuj si cílovou skupinu! – Kniha doporučuje techniku PPOO (přání, potřeby, očekávání, obavy). Avatar čtenáře nikdy neuškodí a pořádný průzkum je zásadní. Průzkum cílové skupiny se mi vždy špatně dělá, protože se obávám, že co zjistím budou jen spekulace a nebudou to přesná data. Jak si zajistit data? Nejlépe okoukat věci od konkurence: Jak se chová cílovka konkurence? Co jsou zač?


Uvědom si co tvoje značka znamená! - Lidé kupují věci pro to, co o NICH vypovídají. Kupuji značku, příběh spojeny s produktem a společenský status. Tedy nejde o to, že máte Porsche, ale co to znamená mít Porsche) 


Produkt


Zjisti si o produktu všechno, co jde zjistit (legálně), co můžeš vyzkoušej, abys věděla o čem píšeš! – Svůj produkt musíte dobře znát, nejlépe být uprostřed dění. Když nic nevíte, nic nenapíšete. Zjistila jsem, že tohle je můj problém s děláním online marketingu cizím firmám. Nejsem uprostřed dění a nevím dostatek informací o produktu.


Vizualizuj, co produkt umí! - Mysli hlavně na zákazníka! - vytvořte takové obrazy v hlavách zákazníků, aby si mohli živě představit každý benefit produktu. Ukažte, jak konkrétně mu produkt/služba prospěje.


Piš o dalších službách! - Produkt není jen to, na co si můžete sáhnout je to i servis atd. k tomu. Musíte zákazníkům napsat jaké všechny výhody dostanou.

V jaké části cyklu je tvůj produkt? - Potřebujete vědět, v jaké fázi životního cyklu se produkt nachází - je to novinka/ je na ústupu?


Co musí prodejní text obsahovat? AIDAS:

A – Upoutání pozornosti (attention)

I - vzbuzení zájmu (interest)

D – vzbuzení touhy vlastnit produkt (desire)

 A - výzva k akci (action)

 S - v ideálním případě se zákazník vrací, používá produkt znovu a doporučuje dále (satisfaction)

 

Jak s AIDAS pracovat?

Když chceš zaujmout → použij titulek/předmět atd.

Dále čtenáři řekni, co se mu chystáš říct, o čem to je, k čemu to slouží

Pokud intro zaujme - vychval produkt pomocí charakteristik a benefitů

Paranoie zkrotíš v dalším textu pomocí záruky

Přidej formu urgence, naléhavosti 

Call to action - text/tlačítko 


Jak na headline?


Mysli na klíčová slova! – Klíčová slova jsou zásadní – když je projedete očima, tak víte, o čem je řeč. Jejich použitím šetříte energii a čas čtenářům.


Tvůj headline musí splnovat:

- Je jasný a srozumitelný (k věci, obsahuje benefit, nastoluje téma) 

- Má pro příjemce informační nebo emocionální hodnotu 

- Obsahuje klíčová slova 

- Je telegrafický (doručí sdělení, aniž by bylo potřeba číst copy) 

- Staví na dobře zvoleném benefitu

- Je napsaný z pohledu zákazníka (vžít se do něj) 

- Obstojí i bez vizuálu

- Zdůrazňuje to pozitivní, nesoustředí se na negativní 

- Obsahuje příběh nebo jeho náznak 

- Vybral jsem ho z 10+ kandidátů 


Jak na úvodní text?


Řekni, co se chystáš říct! – o čem to celé je. Stručně to shrň

Dejte lidem záruku a zbavte je obav, že naletí. Většinou se zmiňuje těsně před placením, ale je to všechno o kontextu.


Jak na Call to action?


Přesně řekni zákazníkovi, co ma dělat! - Smyslem reklamy je prodat, proto zákazník musí vědět, co má udělat. Řekněte jim, co a jak mají udělat.


Jak si získat důvěru čtenářů?

- Mluvte jejich řečí

- O jejich tématech 

- Mějte respekt k jejich potřebám a trablům a dáváte najevo porozumění

- Nic neskrývejte

- Nepoučujte 

- Nepomlouvejte 

- Buďte schopni přiznat chybu


ATP závěr:

Z knihy jsem si vzala opravdu hodně a snažím se to využívat při psaní jakéhokoli textu. Snažím se měřit úspěšnost svých textů, bohužel zatím nemám dost dat k sdílení, později je doplním.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Podnikání

Body: 2

19.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Marketing

Body: 3

19.04.2024

Kategorie: Management

Body: 0

19.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

Sleduj nás na sociálních sítích: