Agilní metody řízení projektů


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 02.05.2023

Agilní metody řízení projektů   Zuzana Šochová, Eduard Kunce

Proč jsem si vybrala tuto knihu?

Knížku agilní metody řízení projektů jsem četla z doporučení od našeho kouče Jonáše, z důvodu mého projektu na weby. Po přečtení zadní strany knihy jsem si řekla, že to pravděpodobně moc nevyužiji. Opak je pravdou, kniha je naplněná mnoha, pro mě novými pojmy, rolemi a metodami a už se nemůžu dočkat až vše vyzkouším v našem projektu. 


Úvod

Kniha hned ze začátku popisuje celou metodologii agilní metody, co je to "lean", scrum, kanban a další. Samotná knížka je rozdělena na pět částí. Nejdůležitější myšlenka na začátek je asi ta, že být "agilní" znamená žít agilní filosofií a tudíž v knize není žádný přesný postup jak dosáhnout toho, aby tým byl agilní.


Výtažky z knihy: 




Tyto hodnoty hned, jak jsem si přečetla moc dobře chápu a souhlasím s nimi. Rozhodně v projektu hodlám dbát spíše na to, aby web, či aplikace byla v nějakém fungujícím stavu, než-li aby byla uživatelská dokumentace skvěle sepsaná. S čím dále plně souhlasím, tak s reagováním na změny před dodržováním plánu. Nejsem zrovna takový typ, co by musel jet vyloženě podle plánu a když se změní, neví co dělat. Tudíž přizpůsobovat se novým událostem a věcem mi nedělá problém a jsem ráda, že je to v agilní metodě řízení naopak vyhledáváno.




Zde jsem měla největší uvědomění pravděpodobně v bodě - Zlepšujte se a učte se již v průběhu - je důležitá ZPĚTNÁ VAZBA! Že je zpětná vazba důležitá vím, ale nevěnovala bych tomu v projektu bez této knihy takovou pozornost si myslím. Proto je to hlavní věc, kterou chci v projektech zavést.




Nejvíce mě v této část zaujala efektivita a hned na druhé schůzce našeho projektu jsem to vyzkoušela a jsem zvědavá na výsledky. K jednomu zkušenějšímu členovi týmu jsem přiřadila nadšeného nováčka, co se teprve zaučuje a budou pracovat spolu na jedné věci. Spolupráce by měla probíhat tím způsobem, že většinu času nováček vše vytváří a zaběhnutý člen týmu mu říká co dělat a vysvětluje proč.









Tuto roli se pokusím v našem projektu zastávat já, jako projektový manažer tohoto projektu. Nějakou takovouto představu jsem o tom měla již předtím, ale teď se mi to alespoň pojmenovalo a více definovalo a ukázalo směr, kterým se mohu vydat a vést tým.








Pro mě je zde klíčová poslední věta a to umět identifikovat potřebu, ne dělat vše, co zákazníci chtějí. Je to myšlenka nad kterou budu přemýšlet vždy při rozdávání úkolů, co kdo má udělat. Dále se zde zase potvrdilo Paretovo pravidlo.






Sprinty jsme si zavedli v takové "demo" verzi již u nás na náš první projekt, na kterém již pracujeme. Bohužel ale nikdo kromě mě zatím tuto knihu nečetl a tak neví jak funguje tato metoda a tudíž, za krátký čas nevysvětlím co po nich chci, natož aby si sami určili co stihnou za sprint udělat, když se tam půlka teprve učí základy. Ale máme nastavený časový úsek a rozdělené co kdo děla, s tím že si můžou navzájem kdykoli pomoci a plán co zvládneme za tu dobu - který jsem nyní nastavila já. 




Každá User Story by měla být nezávislá, otevřená diskusi, mít hodnotu pro zákazníka, být ohodnotitelná týmem, malá a testovatelná. 






Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

03.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Marketing

Body: 2

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

02.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: