Proč tato kniha?
Knihu bylo třeba přečíst pro zápočet. Nakonec mě ale kniha velmi obohatila a dala mi opět nový pohled na práci s lidmi. Překvapilo mě, že Action learning není pouze název knihy, ale je to metoda, o které je v celé knize podrobně a srozumitelně rozepsáno.
Co mi kniha dala a co z ní chci převést do praxe?
Dozvěděla jsem se o skvělé metodě, kterou by byla škoda nezakomponovat do našeho fungování v týmu, co se problémů týče.
V knize se nacházelo mnoho úžasných citátů, které mi otevřely oči.
Al je údajně nejrychlejším a nejúčinnějším prostředkem pro vytvoření tzv. učící se organizace, a také proto bych ráda tuto metodu začala praktikovat.
Díky knize jsem více do hloubky pochopila roli kouče a zjistila jsem, že tato role obnáší spousty dovedností, které musí ovládat.
Nástroj AL
Problém – zaměření – vyřešení
Problém = nejasnost, nesnáz, dilema, potíž, krize atd…
Stručně prezentován – členové pokládají otázky, aby zjistili více
Měl by nabízet skupině příležitost učit se
Musí být pro skupinu významný = větší energie, nadšení a pocit odpovědnosti
Naléhavost
Nemusí všichni rozumět problému = různorodější otázky
1. Formulace jádra problému – stručná s důrazem na důležité body
- Vyhradit několik minut na prezentaci = velké množství otázek
- Prezentovaný problém nemusí být tím hlavním problémem
Čím je problém složitější a naléhavější, tím je tento nástroj vhodnější