A proč?!


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 14.11.2022

Začnete s PROČ   Simon Sinek

,,A proč?"


ZLATÝ KRUH

Co, jak a proč.

Co? - Každý víme, co děláme. Je to náš produkt, naše podnikatelská činnost.

Jak? - Jen někdo víme, jak to děláme. Jakto, že jsme odlišní od konkurence na trhu.

Proč? - Jen málokdo víme, proč to děláme. Jaké je to poslání za naším podnikáním a ta pravá hodnota, kterou přináší. 

Správně bychom ale od Proč měli začínat a až poté řešit co a jak. 

Lidé si nekupují produkt kvůli tomu, co je zač, ale jakou přináší hodnotu. Kvůli jeho proč. A kvůli proč toho, kdo produkt nabízí. Pokud nedokážeme lidem sdělit naše PROČ, povede to u nich ke strachu a pochybám.

Fungování lidí

Proč souvisí s motivací. Můžete lidi motivovat penězi, ale nikdy to nebude fungovat tak dobře, jako motivace “vyšším cílem”. Proč dává totiž lidem podnět k týmové spolupráci a pocitu sounáležitosti. Díky tomu potom odvádění mnohem lepší výkony.

Leader a proč

Mít jasně definované Proč je naprosto zásadní pro pozici leadera. Protože když on ví, proč to vše dělá a kam vede tým, tým to cítí také a následuje ho mnohem snáze. Navíc, když potom daný leader odejde, je snažší ho nahradit novým, protože podstata zůstane na místě.

ATP

S touto knížkou jsem se poprvé setkala už na začátku prváku. Tehdy o ní mluvil někdo v týmu a na jejím základě jsme se rozhodli a odhodlali více sdílet. Sdíleli jsme si nejdříve to jednoduché proč - proč jsme šli studovat tuto školu, proč chceme podnikat, proč tu chceme být. A na základě toho jsme začali tvořit naši týmovou vizi a celkově nastavovali naše fungování. Zpětně to vidím hezky, protože jsme věděli, kde začím a od čeho se odpíchnout. To, že jsme se k vizi dopracovali až o 2 roky později, je výsledek procesu a prostě jsme si k tomu jen museli dojít. To společné Proč jsme ale našli.

V byznyse jsem se s Proč a jeho principy začala setkávat ještě více, než v týmu. Ono je totiž i při vymýšlení projektu/podnikatelské příležitosti potřeba myslet na to, jestli si to potom někdo koupí. A tam je to Proč. Položení téhle otázky nás několikrát zachránilo od utopických projektů, které by neměly žádný výsledek. A to je přesah do strategického myšlení, kterému se tu také učíme.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: