Čtyřhodinový pracovní týden


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 03.02.2022

Čtyřhodinový pracovní týden   Tim Ferriss

Čtyřhodinový pracovní týden

Autor: Tim Ferris


Proč právě tato kniha?

Tuto knihu jsem si vybral primárně kvůli tomu, abych zefektivnil svou pracovní náplň během mého pracovního týdne, což je vlastně každý. Je pro mě velmi náročné skloubit mou práci v mBank s prací, kterou musím odvádět pro TA, takže volba knihy byla jasná. Tím hlavním PROČ, které mě motivovalo ke čtení této knihy bylo primárně to, abych lépe zvládal práci pro TA a plnil veškeré mé závazky vůči sobě, mým spolupodnikatelům i celé komunitě TAP.


Co jsem si z knihy odnesl:

Kniha Čtyřhodinový pracovní týden přinesla do mého hektického time managementu hned několik významných pointů, které jsem se tak důkladně nedozvěděl v žádné jiné knize o zlepšení své pracovní morálky. Po přečtení je mi mnohem více jasné, na které oblasti se mám více zaměřit a co naopak úplně vynechat ze svého kalendáře. S činnostmi, které mám úplně vynechat mi to trochu připomíná rčení, které ve stručnosti říká, že se máme vzdálit od lidí, kteří nás nijak neposouvají dále k našim cílům – v tomto případě je to velmi podobné, jen implementované na zbytečné aktivity. Moc se mi v knize líbila věta, která nám říká, že lidé, kteří nejsou dobří na svůj time management jsou dobří zase v jiných oblastech, kterým by se měli více věnovat – bude to mít za následek to, že nás dané činnosti budou následně více bavit, a tudíž si na ně čas najdeme kdykoliv. Tipy z knihy jsem začal aplikovat prakticky již v průběhu čtení, což se mi snad s jinou knihou ještě nestalo a funguje to skutečně perfektně.


Hlavní myšlenky:

Jako každý úspěšný podnikatel nebo manažer bychom se měli soustředit primárně na náš životní cíl. Pokud svůj cíl ještě neznáme, nevadí. Pracujme tak, jak nejlépe jenom dovedeme (dávejme do vykonávané práce 100 %) a časem se vždy vykreslí něco, co nás bude bavit a v čem uvidíme náš životní cíl. V mém případě jsem už před nějakou dobou zjistil, že se chci věnovat komunikaci s lidmi, a protože jsem ještě neměl pevně stanovený svůj cíl, tak jsem se rozhodnul pro práci Sales Specialisty v mBank, kde jsem doopravdy objevil něco, v čem bych se rád dále realizoval. Vzhledem k tomu, že jsem komunikuji s klienty banky a pracuji s CRM databází, která je mimochodem otřesná, tak mi bylo jasné, že to je oblast, které bych se mohl věnovat. Právě zde se zrodil můj nápad na outsourcing této služby pro malé a střední podnikatele, kteří nemají čas ani kapacitu na to, aby lépe poznali své zákazníky a zároveň s nimi udržovali vztah. V mých očích je to správná cesta k vytvoření love brandu, ke kterému se budou zákazníci rádi vracet. 


Minidůchod

Autor Tim Ferris v knize píše především o duševním štěstí (v knize pod pojmem „minidůchod“), ve kterém já vidím spokojeného zákazníka, kterému bude můj produkt / služba pomáhat k větší spokojenosti a dosahování vlastních cílů. To je něco, co mě dělá opravdu šťastným. Představa toho, že jsem udělal šťastným někoho jiného. Taktéž mě velmi zaujalo autorovo cestování po světě, které vnímá jako svůj minidůchod a během toho nechává svou společnost svévolně pracovat a vydělávat. Krásná to představa…


Automatizace

Jako jednu z hlavních myšlenek vnímám automatizaci. V pojetí knihy je automatizace stav, ve kterém společnost nebo skupina lidí funguje tak, že nepotřebují žádné zásahy zvenčí. Do tohoto stádia se dostaneme pouze za pomoci správného nastavením, výběrem správných lidí, cílevědomostí a delegováním úkolů na schopné lidi. Právě delegování úkolů je něco, na čem bych měl osobně ještě velmi zapracovat. Občas mám zkrátka chuť si vše udělat sám, protože žiju v bublině, která mi dodává pocit toho, že tak to zkrátka bude nejlepší. OMYL! Mám kolem sebe plno schopných a zkušených lidí, kteří vědí mnohem lépe než já, jak se k různým problémům postavit a jak je co nejefektivněji vyřešit. V této části jsem si vzpomněl na Billa Gatese, který nechával schválně řešit náročné úkoly ty nejlínější zaměstnance, protože věděl, že vždy najdou nějakou cestu, jak úkol vyřešit co možná nejjednodušeji. Pro vybudování plně automatizované společnosti je třeba velké množství úsilí a práce, protože nic se přeci neudělá samo. Tou pozitivní částí na tom je, že každá 100 % odvedená práce přináší své ovoce, a to i v případě, že zjistíme, že tato činnost nebo práce zkrátka není pro nás. Tím, že budeme dělat vše tak, jak nejlépe dovedeme (jedna z dohod z knihy Dona Miguela Ruize – Čtyři dohody) se naučíme a dozvíme tolik věcí, které nás vždy posunou dál. V knize se mi též líbilo to, že bychom měli dovést firmu do stavu, kdy ji zaměstnanci přijmou za vlastní. To je přesně moment, kdy jsme vybudovali fungující společnost se stabilní základnou. 


Outsourcing

Jak jsem již výše mluvil o outsourcingu CRM služby, tak v knize se píše, že není vždy nutné, abychom zaměstnávali profíky z oboru. Je důležité věřit svým zaměstnancům a soustředit se na jejich seberozvoj. Tímto způsobem si „vychováme“ ty správné pracovníky, kteří budou mít ve firmu samotnou ještě větší důvěru a budou přesně vědět, co obnáší jejich práce. Díky tomuto přístupu dochází k té správné automatizaci a delegování. Ve stučnosti outsourcing znamená, že pokud děláme něco, co někdo jiný udělá levněji a rychleji, zatímco já bych to udělal pomaleji a často i dráž, tak špatně využívám svůj čas a měl bych úkol delegovat na někoho schopnějšího.


Paretovo pravidlo 80:20

Paretovo pravidlo, jak už je všem jistě známo, nám říká, že 80 % výsledků vzniká z 20 % odvedené práce. Můžeme minimálně 50 % práce vytěsnit za použití několika pravidel a triků, mezi které patří právě Paretovo pravidlo. Soustřeďme se tedy na to, co nám přináší našich 20 % výsledků a tomu i věnujme nejvíce času.


Proces změny DEAL:


-       D jako definice – stanovme si nová pravidla a cíle.

-       E jako eliminace – abychom získali ČAS, eliminujme vše nepodstatné.

-       A jako automatizace – AUTOMATIZACE příjmu.

-       L jako osvobození – získejme MOBILITU.


Efektivita v práci

Efektivita v práci je podmíněna tím, že nás daná činnost naplňuje a posouvá vpřed. Práce nám musí dávat smysl a musíme v ní vidět hlubší význam – já osobně to vidím právě v tom, že jednou můj produkt nebo služba bude dělat šťastnými mé klienty, které bude zároveň uspokojovat a posouvat k jejich cílům. Motivovaní k práci jsme právě tehdy, když daný úkol realizujeme tím nejlepším možným způsobem a dáváme do něj 100 %.


Závěr:

Po přečtení jsem si uvědomil, že pro dosažení mých cílů a znovu nastolení mé pracovní morálky v TA musím dát výpověď v práci. Moc se mi líbily části, ve kterých autor popisoval úspěšně fungující společnost a uvědomil jsem si, že prací v mBank se už nijak neposouvám k tomu, abych dosáhnul své plně automatizované společnosti. Do praxe budu jednoznačně více aplikovat outsourcing. Musím se naučit co nejlépe delegovat úkoly a motivovat své spolupodnikatele tak, aby je to bavilo a vnímali mé delegování tak, jakoby to vymysleli oni sami. 


Knihu bych doporučil všem, kteří jsou unavení z knih o time managementu a chybí jim správná pracovní morálka.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: