Začnete s PROČ


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 23.01.2022

Začnete s PROČ   Simon Sinek

Knihu Začněte s PROČ jsem četl, protože už jsem četl jinou knihu od stejného autora a to Lídři jedí poslední. Opět musím říct, že mi velmi vyhovuje styl, ve kterém je kniha psaná, je to čtivé a odnáším si z toho dost výpisků. 


Celá kniha se točí kolem modelu zlatého kruhu, který autor vymyslel odrážeje se od známého zlatého řezu – lze ho aplikovat v nesmírně mnoha oblastech. Zlatý kruh nám ukazuje, jak známi leadeři dokázali inspirovat společnost i lidi k práci. Vše by mělo, jak již je patrné z názvu knihy, začínat u otázky proč.  


Jsou tam samozřejmě i další otázky. Co – nejjednodušší na zodpovězení, každý z nás přeci ví, co dělá. Jak – jak to naše co děláme? Jedná se o naší konkurenční výhodu / přidanou hodnotu. Proč - důvod existence firmy / projektu - poslání vize.


 


Zlatý kruh


Velmi dobře popisuje princip na marketingu Applu (je až vtipné, jak často je tato firma v podobných knihách zmiňovaná a i já osobně v ní vidím jakýsi vzor). Říká, že se na rozdíl od většiny ostatních nezaměřují, na CO prodávají, zaměřují se na proč, a to proč v nás pak vyvolává emoce, my s tím proč soucítíme a proto je jejich hodnota větší než HDP Velké Británie. 


Musím říct, že Apple k té knížce fakt zatraceně patří, má své proč dokonale zmáknutý a hodně lidí, co kupuje Apple se ani nezamýšlí nad jinými značkami, je to ukázka toho, že to, proč lidi cítí, nepotřebují o něm přemýšlet. 


Ovšem nic z toho nejde bez jasně definovaného proč. K tomu je potřebný silný leader s jasnou vizí, kterou dokáže jasně předat ostatním a inspirovat je na cestě za tou vizí. Po tom, co se definuje proč a co, tak je nutné si ještě jasně definovat jak. Jak obsahuje hodnoty a principy, kterými se budeme řídit. Jak je tou nejtěžší otázkou, hodně se mi líbilo, že autor zdůrazňuje, že hodnoty v podobě podstatných jmen jsou nám k ničemu, hodnoty musí být slovesa. Když jsou to slovesa, tak nám jasně definují čin. Libí se mi tento příklad: Inovace x Podívej se na problém z jiného úhlu. 


,,Začít s proč je to, co inspiruje lidi k činům” - za mě krásný citát k leadershipu, vnímám na praxi, že já osobně i další z nás přesně toto postrádají, snažíme se vždy začít o co, protože je to jednodušší a co je důležité, jen je potřeba otočit pořadí. 


Vzhledem k tomu, že jsem chvíli pracoval jako realitní makléř, tak mě zaujala kapitolka, která popisovala, jak využít ono proč při obchodování a autor porovnával obchodní jednání s rande. 


Zajímavě dále autor pracuje s důvěrou a s tím, co to důvěra vlastně je a zase jak je to spojené s proč. 



Atp a závěr 


Z této knihy si odnáším vážně mnoho, určitě více než z Lídři jedí poslední. Upřímně se přiznám, že jsem byl uzavřený v boxu myšlení od co, ale čím dál tím více přemýšlím nad proč a dokážu si díky tomu uvědomit mnohé věci k projektům. Taky se mi mnohem lépe vysvětluje moje vize při schůzkách s potenciálními budoucími spolupracovníky v projektu. Taky bych se měl více zaměřit na jak, protože do teď jsem to nikdy moc neřešil, prostě jsem to vždy nějak udělal a zajímal mě konečný výsledek. 


Líbí se mi, když jsou v knihách příklady z praxe, přidává to tomu kredibilitu a mnohem lépe se to čte. Jakožto obdivovatel Applu se mi líbil rozbor či spíše vysvětlení jejich praktik. Je to inspirativní kniha, samozřejmě i v ní se opakovalo něco, co už jsem věděl a samozřejmě mohla být kratší, ale to lze říct u každé knihy, co čtu. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: