Vstup do světa logotvorby


1 bod

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 26.06.2024

Vstup do světa logotvorby   Tomáš Vachuda

Mějte oči otevřené. Nikdy nevíte, co vás inspiruje.


Je časté, že si někdo myslí, že tvorba log je jednoduchá nebo ne tolik důležitá. Opak je však pravdou. Loga jsou jedny z nejdůležitějších aspektů celé značky.


Logo je částí značky, ale ne značkou samotnou. Když se řekne Apple, nevybaví se vám pouze jablko, ale jejich produkty, minimalismus, “think different”, Steve Jobs, inovace a tak dále.

To celé je značka. Nakouslé jablko tuto značku pouze identifikuje.


Značka je celá osobnost, logo je jen tvář.


Když procházíme obchodním centrem, nemusíme koukat do výloh a ztrácet čas hledáním toho, co zrovna potřebujeme. Stačí se nám podívat na logo obchodu a hned víme, kam potřebujeme.


Co je vlastně logo?


Symboly

Symboly neznají žádné bariéry a jsou efektivnější.

Proč? Třeba zákaz vjezdu. Není to jen nápis zákaz vjezdu, ale jen bílej kruh v červenym obrysu (hihi). Protože to předá zprávu rychleji a pohodlněji.


Kvalitní logo je investice, nekvalitní logo je výdaj.


Typy log

a) Obrázková popisná

b)Obrázková abstraktní

c) Obrázkové charaktery

Textová loga

a) Wordmark

b) Letterform

c) Monogramy a iniciály

Kombinovaná



Často se mi stává, že né každý si ihned zapamatuje název Exceptional Generation.


My zatím vystupujeme pod tímto logem. Zařadila bych ho do skupiny kombinovaných log/textových. Je v něm totiž samotný název ukrytý. I tak mi to ale přijde dost složité a po tom všem přemýšlím, zda ho nezměnit úplně. Budu s ním experimentovat.


Na střední mě hrozně bavila psychologie barev. Každá barva totiž vyjadřuje úplně jiný emoce. Proto bychom na to při volbě loga měli brát velký ohled.


Červená budí velké emoce - stimuluje chuť k jídlu, zvedá krevní tlak nebo hecuje člověka k akci (často se vyskytuje u slev, akcích, výprodejích,..)

Modrá je oblíbená u korporátů - působí seriózně, budí důvěru a profesionalitu.

Zelená uklidňuje a působí přírodně a zdravě.

A tak dále a tak dále. Výčtů je několik. Ale nikdy mě nenapadlo nad tím přemýšlet takhle do hloubky. Je to crazy co to s námi dokáže udělat.


Samozřejmě, že vnímaní barev má každý jinak. Vychází to z našich zkušeností. Pokud máme špatnou emoci spjatou s nějakou barvou, nebudeme žlutou vnímat pozitivně, ale budeme ji nenávidět.


Co je crazy věc: mozek nejdřív přečte barvu a až pak text. Odradíme barvou “diváka”, odvrátí se dřív, než si něco přečte nebo si prohlédne samotný tvar.


Hodně mě bavily nové metody, které jsem doposud neznala.

Metoda: Před, během a po

Příklad:

Stanovíme si slovo, například déšť.

Fáze před: co se děje před deštěm? Musíme dojít k závěru: přijde mrak, zatáhne oblohu, zakryje slunce a ochladí se.

Fáze během: co se děje během toho? Prší. K zemi padají kapky a lidé se schovávají pod deštníky nebo kapucu.

Fáze po: co se děje pak? Pravděpodobně je všude mokro, kaluže a bláto.

Nejde takto rozvést každé slovo, ale pokud nám to slovo zmožní, je fajn to vyzkoušet. Dokáže nás to zavést k různým zajímavým řešením.



Overall jsem si krásně zopakovala věci ze střední. Hrozně mě to bavilo a knížka se četla moc hezky. Pokud jste někdo, kdo o tom nemá ani tucha, tak určitě pomůže. Je to psaný moc příjemně a vše se tam krásně vysvětlí.


Já doporučuju a jdu tvořit. A pokud jsi to dočetl(a) až sem, napiš do komentáře “žížala na koloběžce”, hihi.




Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (1):



števo Hložek - 28.06.2024 - 14:33


Nazdar, a na čo je dobrá tá metóda "Pred, počas, potom"?

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: