Tvorba business modelu


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 26.09.2021

Tvorba business modelu   Alexander Osterwalder a Yves Pigneur

Tvorba business modelu, Alexander Osterwalder a Yves Pigneur


Proč jsem si knihu vybrala?


Skoro každý teampreneuer by měl umět vytvořit byznys model ke svému projektu. U mě nastal čas se k této knížce dostat o dost později a docela toho lituji, jelikož Business model představuje základní princip, jak firma vytváří, předává a získává hodnotu. Tuto knížku jsem otevřela z hlavního důvodu – naskytla se mi možnost, vytvořit business model pro svého klienta, který mi dává velké příležitosti, jak si vše vyzkoušet a naučit.


Co si z knihy odnáším?


První fáze každého projektu potřebuje tým. Tým, který bude ucelený, různorodý a aby dokázal generovat nové nápady. Dále je třeba si stanovit kam chce projekt dojít a naplánovat si postup.


Business model se skládá z 9 stavebních prvků:

1)    Zákaznické segmenty

2)    Hodnotové nabídky

3)    Kanály

4)    Vztahy se zákazníky

5)    Zdroje příjmů

6)    Klíčové zdroje

7)    Klíčové činnosti

8)    Klíčová partnerství

9)    Struktura nákladů


Druhá fáze obsahuje průzkum. Je třeba prozkoumat okolní prostředí, konkurenci. Je dobré se seznámit s potenciálními zákazníky, vést rozhovory s odborníky, prozkoumat to, co již bylo vyzkoušeno (na čem ten projekt selhal a proč). Tím, že budeme sledovat tyto jednotlivé prvky, můžeme analyzovat slabé stránky a zabránit tak hrozbám a ztroskotání projektu.


V třetí fázi návrhu si již testujeme nápady a poté vybereme ten nejlepší.


Poté přichází realizace nápadu a byznys modelu. Při realizaci musíme dbát na to, abychom mezi sebou komunikovali a zapojili se všichni. Pokud umírá motivace, proces se protahuje.


V závěru je nejdůležitější řízení. Na tom může celý byznys model ztroskotat asi nejvíce. Svět se mění a byznys model by měl jít s dobou.


Na závěr děkuji Aničce, která mi knihu zapůjčila :D Díky této knize jsem si uvědomila hlavně chyby, proč několik našich projektů selhalo hned na začátku. V nových projektech si budu dávat pozor hlavně na průzkum konkurence, ale také selhání projektů, jelikož z toho si můžeme odnést nejvíce. Chtěla bych více mluvit s odborníky a hlavně inovovat a jít s dobou.







Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: