Tribes


2 body

Hodnocení: 50 %

Přidáno: 01.04.2024

Tribes   Seth Godin

Proč jsem si knihu vybral:

Knihu jsem si vybral, protože jí potřebuji přečíst do rocket modelu, jinak bych na ni asi v životě nenarazil. Thats it.

 

Obsah:

Kniha pojednává o tom, jak jsou důležité kmeny-skupiny lidí, co mají něco společného a každý kmen má svého lídra, který z dané skupiny vykrystalizoval. Příkladem může být například známý sportovec, který kolem sebe vytvořil skupinu svých fanoušků. Aby se stala skupina kmenem musí mít nějaký společný zájem může to být nějaký cíl, nebo nějaká myšlenka. Aby kmen mohl vzniknout je důležité, aby členové mohli mezi sebou komunikovat, ať už ústně nebo třeba prostřednictvím různých online fór. V dnešní době se kmeny dají skvěle využít na marketing, nebo prodej produktů. Je to krásně vidět například u společnosti Apple, která má širokou fanbase a její fanoušci šíří myšlenku dál a dál, tím podporují prodeje applu a zároveň do tohoto kmene přibírají pořad další a další členy. Myšlenka je taková, že dnešní lidé jsou už unaveni z klasického marketingu, a proto doporučení od známého (již člena nějakého kmene) funguje nejlépe. U každého kmene je důležité, aby se zformoval sám, kmen nemůže být jen tak sestaven, že prostě vezmete deset lidí a řeknete jim teď jste kmen co bude nosit a zbožňovat modrá trička. Tito lidé ty trička třeba nosit budou ale rozhodně nebudou dál šířit, jak jsou modrý trička strašně super a tím pádem kmen nemůže vzniknout a růst. Abyste vytvořili kmen nesmíte jej tvořit musíte lidi vést, ne nějak na sílu prostě tak, aby to bylo přirozené a oni zkrátka měli rádi to, co kmen dělá/podporuje. V knize je také zmíněno, že není důležité, jak je kmen velký, ale jak jsou jeho člení zapálení a aktivní. Bohatě stačí, když má kmen 1000 nadšených členů, kteří mezi sebou komunikují, takovýto kmen dokáže dělat divy!

 

ATP:

First thing first musím říct, že jsem si tuhle knihu moc neužíval, ztrácel jsem při čtení pozornost, takže jsem se často vracel, a i přesto jsem nějaké myšlenky nepochopil, tak jak bych chtěl. Přemýšlel jsem, že to je možná tím, že je psaná anglicky ale když jsem teď četl kousek sprintu, tak jsem takový problém neměl. No nevím. Teď už k atp. Uvědomil jsem si, že abych dokázal vybudovat úspěšnou značku či produkt, je potřeba kolem ní postavit skupinu fanoušků. Napadl mě při tom projekt z našeho týmu-Zdoběny, kde vybudovat takovýto zapálený kmen Zdoběn by mohlo způsobit obrovský přelom v prodejích. Dále jsem si uvědomil, že je důležité mít pro mé zákazníky prostor, kde mohou navzájem komunikovat a předávat si své myšlenky/názory. Zároveň abych mohl kmen vytvořit tak musím být dobrým lídrem, vědět, jak lidi vést, jak je zaujmout a jak s nimi komunikovat. Když nad tím přemýšlím, tak velká část věcí co používám kolem sebe má svoji základnu fanoušků-Apple produkty, škola kam chodím, BMW… Až jednou budu tvořit nějaký produkt budu klást velký důraz abych vytvoření této komunity podpořil a udělal ji dobré zázemí.




Hodnocení: 50 %

Nový komentář:







Komentáře (1):



Michal Chamrád - 01.04.2024 - 21:54


Super uvědomění s možností vytvořit kmen lidí kolem Zdoběn a zahrnout i platformu jak by spolu mohly komunikovat.

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: