Tohle je marketing


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 14.02.2022

Tohle je marketing!   Seth Godin

Jedná se o další knížku, kterou jsem měl možnost přečíst díky bookportu, čímž ho doporučuju i ostatním, od doby, co vím že existuje už, tak můj život již není jako dřív. Prostě láska na první pohled. 


Vrátím se ale ke knížce. Klasicky jsem si ji vybral především pro chytlavý název a stále vidím jisté mezery ve svém chápaní marketingu. Kniha je čtivá a přináší docela dost informací a tipů k marketingu ve srozumitelném jazyce. 


Vypíchl bych citát ze začátku knížky, se kterým se celkem ztotožňuji: ,,Jak poznat, že máte marketingový problém? Nejste dostatečně vytíženi.” S tím naprosto souhlasím a ještě než jsem knihu vůbec viděl, jsem podobnou myšlenku v hlavě měl. 


Dále je v knize popsáno pět kroků pro marketing. Myslím si, že dost často v TAP zapomínáme, že marketing začíná už u tvorby produktu a to je právě prvním krokem z pěti, pochopit, který produkt má smysl vůbec realizovat. Vypíchl bych pak ještě poslední krok - buďte neustále vidět a autor přímo říká, že máte být vidět pravidelně, důsledně a velkoryse. 


Další citát, co bych vypíchl je poměrně známa věc, ale i tak mě vždy nabudí: ,,Zapálení kreativní lidé jsou schopni svět (a vlastně jsou jediní, kteří to dělají).” Já mám vizi, že po sobě chci zanechat stopu, změnu, takže mě tohle vždy dokáže tak nějak probudit. 


Musím poznamenat, že mě mile překvapilo to, že kniha obsahuje případové studie, to mi v podobných knihách docela chybělo a myslím, že tohle přidává knize důvěryhodnost a mě, jakožto čtenáři nový pohled na již existující případy. 


 


Přikládám ještě obrázek marketingového příslibu, který mi přišel skvělý v tom, jak je krátký a zároveň, jak hodně nám při marketingu může pomoci. Na to pak navazuje to, že základem marketingu je emaptie – a s tím já masivně souhlasím, dokud se nevcítíme do našeho cílového zákazníka a nebudeme to s ním myslet dobře, tak nebudeme úspěšní. 


Dále je v knize kapitola věnovaná zlepšení podnikatelského plánu, autor zde rozděluje moderní podnikatelský plán na pět částí: Skutečnost - předpoklady - alternativy - lidé - peníze. Ve skutečnosti popisujeme svět, takový, jaký je, s tím, že klíčovou částí jsou samozřejmě lidi, ty tvoří náš úspěch. 


Zakončil bych to dalším citátem, co jsem si vypsal: Buďte velkorysí, pokud jde o změny; Buďte odvážní, pokud jde o vaše podnikání. 

 

Atp a závěr: 

Kniha mě překvapila množstvím informací, jež obsahuje, myslím, že by ji měl přečíst každý, kdo chce dělat marketing pořádně nebo i kdo chce mít prostě úspěšné podnikání, protože to jde ruku v ruce. 

Odnáším si určitě vylepšení podnikatelského plánu a spoustu myšlenek, jak vylepšit aktuální marketing mých projektu, hlavně si víc a víc uvědomuji, že se úspěch sám zázračně nedostaví a že musím makat ještě víc. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Management

Body: 3

30.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

30.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 1

29.04.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

29.04.2024

Kategorie: Podnikání

Body: 3

28.04.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

28.04.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: