The Team Coach's Best Tools


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 25.03.2023

  Johannes Partanen

 

Knihu jsem přečetla převážně kvůli TS, na kterém jsme se věnovali Rocket Modelu a jeho zavedení v našem týmu. Překvapilo mě, že jsme se k RM dostali až po půl roce studia, o to náročnější nyní bude jeho plnění. Nicméně do knihy TCBT jsme v průběhu prvního semestru nahlíželi kdykoliv, když jsme hledali odpověď na otázky ohledně metodiky Tiimiakatemia. Je to skvělá příručka plná nástrojů a návodů na jejich správné použití. Napsal ji sám zakladatel finské TA a i proto ji vnímám jako nejkvalitnější zdroj informací, na který se obracet.

 

ROCKET MODEL

Zmiňovaný rocket model je v knize popsán zcela do detailu. Obsahuje 14 oblastí, ve kterých bychom se jako tým měli dostat až ke třetímu stickeru. K evaluaci RM pak dochází 2x ročně a to 15. května a 15. prosince. Jak jsem již psala v úvodu, start jsme trochu zaspali, proto je pro nás získání aspoň prvních pár stickerů do poloviny května velkou výzvou.

Při správném následování RM získáváme a posilujeme dovednosti v individuálním i týmovém učení, v komunikaci a budování vztahů se zákazníky nebo třeba v budování brandu a inovacích. 

Naší týmovou vizí je vybudovat High performance team a RM vnímám jako ideální vodítko pro dosažení této vize. Věřím, že díky RM vytvoříme v našem týmovém učení strukturu, kterou jsme doposud mohli do jisté míry postrádat.

 

ATP

Aplikace teorie do praxe je nedílnou součástí studia v TA. Se správnou formou ATP ale jistě bojuje většina studentů prvního ročníku, včetně mě. Proto mě tato kapitola zaujala. Hlavní věc, kterou si z kapitoly odnáším je důležitost zaznamenávání prakticky všeho. Proto se nyní soustředím na zapisování veškerých schůzek, TS, workshopů a převážně na sepisování Pre a Post-Motoroly. Kniha přesně určuje 5 základních otázek Pre-Motoroly:


1)    Jaké jsou cíle našeho zákaznického projektu?

2)    Jaká je hodnota našeho projektu pro zákazníka? Proč si ho koupí?

3)    Jaké teoretické znalosti budeme v rámci projektu aplikovat do praxe? Jakou teorii využijeme v rámci projektu?

4)    Jaké know-how a dovednosti vyžaduje tento projekt?

5)    Jak nás tento projekt posune směrem k dosažení našeho cíle?


Post-Motoroly:

1)    Co se povedlo?

2)    Co se nepovedlo?

3)    Co jsme se naučili?

4)    Co příště uděláme lépe?

5)    Co použijeme v praxi, abychom se přiblížili k našemu cíli?


TÝMOVÉ ROLE

Team Leader, Financial Manager, Account Manager, Communication Manager, Project Manager a Rental Team Leader jsou hlavní role, které kniha popisuje. U všech rolí je stručně popsán jejich purpose, potřebné skills, odpovědnosti a network. Je zajímavé zpětně zjišťovat, zda jsem si v týmu funkce těchto rolí vyložili správně, ještě před tím, než jsme knihu přečetli. Zrovna týmové role jsme si hodně poupravili a vymysleli jsme si několik nových na základě vlastní potřeby. Největší rozdíl oproti teorii pociťuji u Account Managera, kde výrazně postrádáme faktor zákazníka pro úplné plnění role.


JOHANNES’S LAWS

Zaujalo mě 7 pravidel, které sepsal Johannes Partanen na základě jeho 40leté praxe v oblasti byznysu.


1)    THE LAW OF NON-INTERVENTION 

Don’t intervene when you feel like you should. Intervene when you feel like you shouldn’t. 

2)    THE LAW OF SLOW LEARNING

Learning is much slower, rather than faster. After 40 years of experience, I would add another „much“. Much, MUCH slower than faster. It is a process of perception.

3)    THE LAW OF THE THIN, RED THREAD

Trust the process and tolerate uncertainty and chaos.

4)    THE LAW OF THE LEARING ENVIRONMENT

The learning environment is much more important than we understood at first.

5)    THE LAW OF THE TEAM COACH’S ROLE

The team coach is not a member of the team. You are a friend, but you are not a friend.

6)    THE LAW OF THE CUSTOMER RELATIONSHIPS

The more meetings, the more deals and contracts.

7)    THE LAW OF INTERVENTION

You show the way because you care. You show love and care.


ZÁVĚR

Díky knize jsem se dozvěděla o spoustě nástrojích, které se v TAP zatím ani nestihly uchytit – například Leadership pass, Diversity pass nebo Cross-fertilization pass. Naše TA jednotka funguje ale oproti té finské teprve 4. rokem a přístup ke vzdělávání je v česku stále velmi konzervativní. Proto není divu, že nástroje teprve postupně objevujeme a snažíme se je pomalu implikovat do našeho prostředí. Velký pokrok je vidět u samotného Rocket modelu, který jsme jako oba týmy prvního ročníku přijali za vlastní. Starší ročníky se museli poprat s vybudováním všeho od základu a pociťuji, že právě teď nastává čas, kdy kolem sebe máme ideální podmínky pro experimentování a přiblížení se k původní myšlence TA.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: