The Brand Gap


2 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 06.05.2024

The Brand Gap   Marty Neumeier

Kniha “The Brand Gap” od autora Marty Neumeier.



Sumarizace: Značka, firemní komunikace


Knihu jsem si vybrala na základě doporučení od našeho Pípy. K tomu všemu se mi teď hodí ruku k ruce k mému novému zákaznickému projektu - redesign firmy Bioreparáty. Tahle esej mi bude převážně sloužit k zapisování teorie z knihy a mých myšlenek na navázaní k projektu.


Brand or Bland? 

How do you know when an idea is innovative?”

”When it scares the hell out of everybody.”


Brand

Značka není logo. Značka není systém firemní identity. Je to pocit člověka z produktu, služby nebo společnosti. Protože její existence závisí na ostatních, musí se stát zárukou důvěryhodného chování. Dobrá značka činí podnikání integrální součástí společnosti a vytváří příležitost pro všechny, od šéfa firmy až po nejvzdálenějšího zákazníka.

Tradiční pohled na design je takový, že má čtyři možné cíle: identifikovat, informovat, bavit nebo přesvědčit. U brandingu je však ještě pátý: odlišit se. Zatímco první čtyři cíle jsou taktické, pátý je strategický a má kořeny hluboko v estetice.

Futurismus, inovace a propojení technologie s přírodou. Jaký pocit by měli mít zákazníci, když si koupí produkt od Biorep.? K jaké komunitě budou patřit?


Sedm klíčových faktorů u názvu značky

Prvním faktorem je odlišnost - název by se měl vymykat davu a měl by se snadno oddělit od ostatních jmen. Druhým faktorem je stručnost - název by měl být dostatečně krátký, aby byl snadno zapamatovatelný a nepřezdívaný. Třetím faktorem je vhodnost - název by měl odpovídat obchodnímu účelu subjektu. Čtvrtým faktorem je snadný pravopis a výslovnost - název by měl být snadno vyslovitelný jak při poslechu, tak při čtení. Pátým faktorem je oblíbenost - lidé by měli mít rádi používat název. Šestým faktorem je rozšiřitelnost - název by měl být flexibilní a nabízet možnosti kreativního provedení. Sedmým faktorem je ochranitelnost - je důležité, aby název byl zabezpečený ochrannou známkou a dostupný pro použití na webu.


Obal

V procesu rozhodování o nákupu hraje klíčovou roli vizuální vnímání obalu produktu. Nejprve zákazník zaznamená obal na regálu, což je důsledek efektivního použití barev, výrazného kontrastu, poutavé fotografie a výrazné typografie. Tento první dojem vyvolá u zákazníka otázku 'Co to je?', kde se uplatní název a kategorie produktu. Následuje otázka 'Proč by mě to mělo zajímat?', na kterou by měla být odpověď stručná a jasně formulovat důvody pro nákup. Toto vede k zájmu o další informace, které podporují argumenty pro nákup. Konečně, zákazník je připraven zvážit další specifika, jako jsou funkce, cena, kompatibilita, záruky a ocenění, které jsou klíčové pro konečné rozhodnutí o nákupu.


Komunikace s komunitou

Problém značek je, že většina z nich využívá zastaralý komunikační model - monolog. Vypráví si, co se jim zlíbí, nereagují na zákazníky a na jejich zpětnou vazbu. Značky musí využívat dialog. Neustále se ptát na feedback, inspirovat se od svých zákazníků a podle toho i inovovat. Spojuje se mi to i s komunikací na sociálních sítí. Základem značky je důvěra. Zákazníci důvěřují vaší značce, když jejich zkušenosti trvale splňují nebo překonávají jejich očekávání. Zákazníci, kteří vidí, že jejich názor značku zajímá a odpoví jim například na komentáře, jsou značce věrnější.


Quotes

The most important shift in business today is from “ownership” to “partnership,” and from “individual tasks” to “collaboration.”

Successful businesses are those that continually adapt to changes in the marketplace, the industry, the economy, and the culture.

„Don’t worry, be crappy.” Let the brand live, breathe, make mistakes, be human.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

18.05.2024

Kategorie: Vedení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 3

15.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Kategorie: Učení

Body: 0

13.05.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: