Team Coach's Best Tools: Partanen


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 28.02.2022

The Team Coach's Best Tools   Johannes Partanen

Studium Team Academy znamená poznat promyšlený systém studia, který nabízí rozsáhlé možnosti, jak sbírat znalosti a dovednosti.

V této eseji bych ráda popsala to, co jsem z knihy opravdu přenesla do praxe a také reflektovala na to, v čem se mohu ještě zlepšit.


Individuální učení

Všechno začíná u jedince, který má chuť se učit a posouvat se v rozvoji.

Learning contract – osobní vzdělávací dokument, který slouží ke stanovení cílů na určité období a následné vyhodnocení těchto cílů. Tyto dokumenty jsem celé studium poctivě tvořila a snažila se držet stanovených cílů. Je pro mě zajímavou zkušeností se nad sebou za určité časové období zamyslet, stanovit si cíle a strategicky postupovat. Nicméně následné vyhodnocení a reflexe těchto dokumentů se mi ne vždy úplně povedla. Chyběla průběžná reflexe a postupné zlepšování, které by pak vedlo naplnění cílů.


Reading programme – v průběhu studia jsem začala čtení opravdu oceňovat, i když mi ze začátku dělalo problémy číst velké množství odborných knih. Teď zpětně vidím, že čtení mělo a má smysl, protože se člověku začnou znalosti hezky dohromady spojovat. Mým největším problémem je, že ne vždy dočtu knihu do konce, i když už ubývá jen kousek, a pak se ochudím o celkový dojem z knihy.


Osobní vzdělávací dokumenty – za dobu studia by měl každý teampreneur vytvořit portfolio dokumentů, které obsahují například seznam přečtených knih, Skill profile nebo eseje. Tyto vzdělávací dokumenty budu mít shrnuté v bakalářském portfoliu. Jako chybu, kterou jsem v rámci dokumentů udělala vidím to, že bylo málo průběžných reflexí, ze kterých bych tvořila dokumenty. Zpětně si všechno dohledávat je poměrně složité.


Týmové učení

Týmové učení začíná na úrovni týmu, který je podporován týmovým koučem a společně se vzdělávají.

Birth Giving – tato akce má sloužit jako ukázání know how týmu v rámci plnění řešení pro zákazníka. Když se ohlédnu zpět, tak jsem prošla několika Birth Givingy pro různé zákazníky. Nejčastěji se jednalo o marketingovou strategii.


Cross-fertilizace – navštěvovat jiné týmy a opravdu networkovat v rámci komunity jsem začala až ve třetím ročníku studia. Překvapilo mě, jak se ročníky mohou navzájem obohatit, a kolik informací díky společnému sezení neunikne.


Učení v týmové společnosti

Každý teampreneur je součástí týmové společnosti, ve které se vzdělává a buduje byznys. Budování společnosti vyžaduje neustálé experimentování a zlepšování. Vytvořit dobrý tým a dobrou společnost vyžaduje také spoustu času. Je třeba mít management group, starat se o chod společnosti, stanovovat cíle a také třeba řešit konflikty. Osobně mohu říct, že až po 2,5 letech studia se s ostatními opravdu známe a jsme schopni na určité úrovni úspěšně spolupracovat. Stejně jako se píše v odborných knihách, tak na budování týmu je opravdu potřeba dlouhý čas. Důvěra, budování respektu, učení se dialogu nejdou vytvořit instantně.


Tvorba vize

Podle autora knihy je tvorba vize důležitější tím víc, čím je organizační struktura plošší. Na začátku by měl každý teampreneur pochopit, proč je v Team Academy on sám a proč existuje jeho společnost. Tato vize by měla být každý rok revidována celou komunitou. Já jsem z prvního ročníku, který tvořil vizi pro komunitu Tiimiakatemia Prague. Vytvořit vizi bylo složité, jelikož nás tam bylo hodně a nikdo moc nevěděl co dělat. Vizi jsme tvořili téměř hned po začátku studia, kdy jsme ještě moc nevěděli, co se vlastně děje a kdo jsme. To považuji za chybu. Možná by nám pomohlo přijmout vizi někoho jiného a až potom si vytvořit vlastní. Zažila jsem si vytvoření dobré a motivující vize spíše v menších projektech.

 

Post-motorola

Post-motorola je závěrečné ohlédnutí za projektem, které slouží k zhodnocení toho, co se povedlo a nepovedlo a také, co jsme se naučili. Je to pro mě nástroj, který jsem dokázala dostat do svého běžného denního života. Umožní člověku se pozastavit a zamyslet se nad svým jednáním. Díky tomu se člověk dokáže poučit z chyb a rychle nové poznání aplikovat na budoucí situace.


Projekt

Myslím, že za své studium jsem si dobře osvojila průběh projektu, který podle knihy zahrnuje právě pre-motorolu, pak projektový plán, projektový tým, organizaci projektu, meetingy, komunikaci, pravidla, cíle projektu, aplikaci teoretických znalostí do praxe, poučení se z minulosti a závěrečnou post-motorolu.


Leadership

V knize se píše, že 60 % atmosféry v týmu je tvořeno tím, jak je tým veden lídrem. Vždycky jsem si myslela, že v TAP se máme vést tak nějak sami. Až teď jsem si uvědomila, že týmového lídra jsme potřebovali o hodně dříve než na konci druhého ročníku. V knize Leading Teams od R. Hackmana jsem četla, že týmy jsou schopny se sami řídit, ale jen pokud mají základní směr určený od lídra. Jinak je velmi těžké nastavit základní společný směr a tým se nikam nedostane. S tím souvisí i role kouče, který je a zároveň není součástí týmu. Je přítomen, aby nás podpořil, ale není autoritou, která za nás dělá rozhodnutí.

 

Celkově bych zhodnotila, že si ze studia podle konceptu Team Academy odnáším určité poznatky, které mohu využít v dalším profesním životě, a to je podle mě velmi důležité a jsem za to velmi ráda. Během studia jsem si vyzkoušela hodně praktických věcí, spolupracovala s různými lidmi a řešila spoustu situací spojených s podnikáním. Někdy jsme slavili úspěch, a někdy si ťukali na čelo, že se něco nepovedlo. To ale k učení a rozvoji podnikání patří. Je důležité se umět po neúspěchu zvednout, zrevidovat chyby a s novým poznáním vyjít vstříc lepším zítřkům.



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: