Team Academy představuje inovativní přístup k vzdělávání, který spočívá nejen ve fyzickém učícím prostředí, ale také v aktivním zapojení komunity složené z studentů a koučů. Tato komunita není izolovaným subjektem, ale spíše propojenou sítí jednotlivců, kteří sdílejí podobné cíle a hodnoty. Zákazníci, s nimiž Team Academy spolupracuje, jsou také klíčovou součástí této komunity, což vytváří dynamické a interaktivní učící prostředí.
Důležitost nového učebního přístupu, jak ho zdůvodňuje Team Academy, spočívá v potřebě přenášet teoretické poznatky do praxe, udržovat krok s vývojem v daném odvětví a angažovat se v celoživotním učení. Klíčovými schopnostmi jsou také praktické komunikační dovednosti a znalost cizích jazyků, které jsou nezbytné v mezinárodním prostředí.
Ideologie Team Academy klade důraz na hodnoty svobody, zkušeností, akce, učení se skrze projekty a týmovou spolupráci. Cyklus učení, který je základem tohoto přístupu, začíná experimentováním, pokračuje získáváním zkušeností, následuje generování nových myšlenek a jejich konkrétní aplikace. Tento cyklus se neustále opakuje, což umožňuje neustálý rozvoj a růst.
Mezi klíčové hodnoty Team Academy patří mezi-lidské vztahy, učení prostřednictvím praxe, podnikání v týmu, neustálé experimentování a tvorba nových poznatků a také možnost cestování. Fascinujícím aspektem je i původní vize Team Academy, která spočívala v tom, stát se nejlepší v oblasti marketingu do roku 2000.
Důležité procesy v týmovém učení zahrnují rámcování a přeformulování problémů, experimentování, překračování vlastních hranic a integrování různých perspektiv. Podle autora je dobrým lídrem ten, kdo je ochoten se učit novým věcem, riskovat a podporovat ostatní ve všech směrech.
Součástí koncepce Team Academy jsou i různé akce, jako jsou pěvecké seance nebo semináře na lodi, které slouží k vzdělávání a interakci v rámci komunity. Koučové jsou přítomni jako podpora z dálky, nejsou však součástí týmu ani jim nenáleží role diktátora, jejich úlohou je spíše podporovat a inspirovat členy komunity.