Proč jsem si knihu vybral?
Již samotný název mě hodně k této knížce přitahoval, v mé blízkosti se o této knížce také pár lidí zmínilo, tak jsem si řekl, že jí dám šanci. Kdo by přeci nechtěl startup za pakatel.
Pro rychlé upřesnění: Když jsem se o knížce zmínil, hodně lidí nevědělo, co je to “pakatel”. Pakatel je nějaká malá nepatrná částka.
Key sentences;
“…kde jsem se setkával s lidmi, kteří se přeorientovali z klasického zaměstnání pro někoho na práci pro sebe.”
- Celé grow knížky jsou nečekaně startupy, tato věta mi v hlavně hodně utkvěla, protože se jedná o dle mého netěžší skok v samotném podnikání. Uvědomit si, co sami chceme a jak to chceme.
”Podnikatelské příležitosti jsou jako autobusy: každou chvilku jede další.” – Richard Branson
“Neplýtvejte časem a nežijte život někoho jiného.”
Mikrobyznys
Firma, kterou běžně řídí jedna osoba.
Model začátku s podnikáním;
Model “jdi za tím, co tě baví”
Nízké počáteční náklady
Roční příjem minimálně 50 000 USD ročně
Žádné mimořádné dovednosti
Úplné odhalení finančních poměrů
Méně než pět zaměstnanců
Co když máme nápadů haba děj?
Filtrování nápadů – při brainstormingu nás může napadnout hodně nápadů, měli bychom si je tedy alespoň trochu utřídit, zda vůbec náš vynaložený čas se vyplatí.
Jaké emoce vyvolá produkt/služba?
Emoce prodávají – měli bychom si tedy uspořádat jaké emoce může náš produkt vyvolat a následně tedy zákazníkovi pomoct.
Co použiju v praxi?
“Když ulovíte rybu, můžete ji někomu prodat. Když ho naučíte, jak se ryby loví, připravíte se o báječnou obchodní příležitost.” – Karel Marx
- Zákazníkům bychom měli dávat to, co skutečně chtějí, nejen to, co si myslí, že by měli mít. Dáme jim rybu.
- Většina lidí chce něčeho víc (peníze, láska, uznání…) a něčeho pro změnu méně (stres, úzkost, dluhy). Měli bychom se soustředit na to, čem můžeme zákazníkům pomoct, případně jim ulehčit. Za to si vyúčtujeme peníze.
o Jaký je váš největší problém s ______ ?
o Jaká je nejdůležitější otázka týkající se ______ ?
o Co mohu udělat, abych vám pomohl s ______ ?
§ Zpětná vazba nám buď potvrdí náš úmysl pokračovat, nebo vás přiměje k přemýšlení o změnu navrhovaného projektu.
Závěrem
Musím podotknout, že se mi hodně líbila praktická základna, kterou autor vytvořil. Celou knihu totiž prolíná různé úspěšné stuartupy a jak se jim jejich úspěšnost povedla.
- Tady bych rád zacitoval kousek věty z knihy Jak na sítě; “Využívejte to, co již fungovalo, nevytvářejte znovu kolo.”