Psychologie reklamy


3 body

Hodnocení: neohodnoceno

Přidáno: 27.02.2024

Psychologie reklamy   Jitka Vysekalová

Knihu jsem si vybrala jako jeden ze zdrojů pro moji bakalářskou práci, která pojednává o influencer marketingu. Při studiu před bakalářskou prací jsem zjistila, že existuje pojem PARASOCIÁLNÍ VZTAHY. Jsou to vztahy, které mohou vzniknout v online prostředí, kdy uživatel sociální sítě má pocit, že má blízký vztah s influencerem, který mu na denní bázi ukazuje svůj život, kam chodí do restaurace, s kým se stýká, jaké má zájmy…Je to tedy podobné, jako u vztahu mezi kamarády. Influencer si tak buduje důvěru se svými sledujícími a má tak větší šanci, že na základě jeho doporučení dojde k uskutečnění nákupu.


Lidé zkrátka chtějí vytvářet sítě vztahů a zvyšovat svůj sociální kapitál. A tímto tématem celá kniha začíná. V knize se dočteme, že lidé s vysokým sociálním kapitálem se těší lepšímu zdraví (o tom pojednává i teorie modrých zón – místa po světě, kde se lidé dožívají vysokého věku), lépe dosahují stanovených cílů, mívají vyšší socioekonomický status. Sociální sítě jsou v tomto ohledu skvělým nástrojem. Spíše než k samotnému prodeji totiž slouží hlavně pro interakci mezi zákazníkem a společností. 

Komunikační šum – V celém komunikačním procesu často dochází ke komunikačním šumům. To znamená, že šum nevytvářejí pouze neplánované poruchy ze strany komunikátora, techniky, ale také psychologie.

- ATP – v kampani jsem dopředu influencerům poslala strukturovaný konkrétní brief a požádala je o jeho dodržení. Šlo mi především o dodržení termínů příspěvků a toho, aby vše zaznělo správně tak, jak má.

Celkové zpracování však bylo na konkrétní influencerce, aby příspěvek odpovídal jejímu způsobu komunikace a celé to bylo nenucené a přirozené. Byla tak vyšší možnost, že od ní sledující uskuteční nákup. 



Hodnocení: neohodnoceno

Nový komentář:







Komentáře (0):



Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 0

Kategorie: Učení

Body: 2

05.09.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 3

05.09.2024

Kategorie: Učení

Body: 2

02.09.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: