Podnikání z lavice


1 bod

Hodnocení: 100 %

Přidáno: 31.10.2022

Podnikání z lavice   Adam a Pavel Štruncovi

Podnikání z lavice


Chceš začít s podnikáním, ale nevíš jak? Potom je tato kniha pro tebe. V kostce popisuje všechny důležité kroky k rozjezdu vlastního projektu, ať už ve formě produktu či služby.  Autoři knihu psali pro své mladší já, tudíž je velice srozumitelná a i ten co ještě neměl příležitost se v byznysu pohybovat ji porozumí. Celkově bych ji popsala jako KISS – keep it simple, stupid. Autorům se povedlo být srozumitelní bez toho, aniž by zabíhali do zbytečných detailů.


Knihu jsem si vybrala na doporučení svých spolužáků. Líbí se mi, že popisuje krok po kroku jak začít podnikat, vypichuje všechny důležité detaily, na které by budoucí podnikatel neměl zapomenout. Řekla bych že také motivuje, během čtení knihy sem byla čím dál tím víc odhodlaná tvrdě pracovat na svém projektu. To nejlepší, předává zkušenosti ať už autorů, či jiných podnikatelů. Pomáhá nám vyvarovat se chyb, kterých se oni dopustili. 


Na začátku knihy se mi líbila otázka – Chceš žít jako škeble nebo jako orel?

Pokud sis odpověděl orel, tak jsi tady správně. Škeble vedou jednoduchý a nudný život, kdežto orel má svobodu a nadhled. Tato svoboda však nikdy není zadarmo. Tak jak je to v Tiimi, bude to bolet ale bude to stát za to. Nebudeme mít svobodu zadarmo, ale budeme mít příležitost stát se orlem.


Kniha popisuje, jak důležitá je motivace a vytrvalost.


Motivaci dělíme na vnitřní a vnější. Ta vnitřní pochází z nás, musíme si ujasnit proč chceme podnikat a co nás motivuje se nevzdávat a stále pokračovat, i když to ne vždy je jednoduché. Vnější motivace je také důležitá, ta pochází z okolí. Obklopuj se tedy lidmi, kteří tě nějak obohatí a motivují. Jak říká kniha - ,,Motivuj se z vnější, ale stav na vnitřní motivaci.‘‘ Naše vnitřní motivace nás docela do TAPu a svoji vnější motivaci nyní udržujeme tím, že se obklopujeme lidmi stejně smýšlejícími. 


V podnikání to občas chodí tak, že se často padá a na výsledky se někdy dlouho čeká. Proto je důležitá vytrvalost. -  ,,Rozdíl mezi úspěšným a neúspěšným člověkem je v tom, že ten úspěšný se nevzdal. ‘‘


Technika SMART – kritéria správného cíle

Tato technika nám může pomoci býti motivováni a neztratit vytrvalost. Správný cíl by měl být tedy specifický (např.: zhubnu přesně o jedno kilo), měřitelný (např.: na konci měsíce zhubnu o 2 kg), akceptovatelný (vybírej cíl moudře a zamysli se, zda je pro tebe opravdu tak důležitý), realistický (nemůžu se rozhodnout, že za měsíc zhubnu 10 kg - musí pro tebe být dosažitelný, musíš věřit v to že ho dosáhneš), termínovaný (cíl by měl mít přesně stanovený datum, do kdy ho chceš splnit).


Pokud je tvůj cíl velký, rozděl si ho na menší, tak uvidíš nějaký pokrok a zůstaneš motivovaný.


Paretovo pravidlo – 80/20

Věc, kterou se já snažím naučit. Ze začátku dělej pouze ty nejdůležitější věci, ty které tě posunou. Nesoustřeď se na zbytečné detaily, ty se mohou doladit v průběhu. 80% výsledků pramení z 20% činností. Tohoto pravidla bychom se podle mého názoru měli ze začátku řídit všichni. Pokud se zbytečně budeme soustředit na detaily, které nás nikam neposunou, postupně ztratíme motivaci v jakémkoliv projektu pokračovat. 


V knize nalezneme přesný postup rozjezdu projektu krok za krokem. Od kroku jak přijít na nápad, až k jeho realizaci a následném nabízení na trhu. Rozepisovat zde jednotlivé kroky mi přijde zbytečné. Každý kdo chce s rozjezdem projektu nějak pomoci si knihu může vypůjčit a řídit se podle ní. Je to takový návod pro začínající podnikatele.


Během čtení knihy jsem si uvědomila, jak je důležité poznat svého zákazníka, tedy zjistit si svoji cílovou skupinu a mířit pouze na ni. ,,Neznalost zákazníka je jedna z nejčastějších příčin neúspěchu.‘‘ Měli bychom se snažit ať je naše ,,cílovka‘‘ co nejužší. Nemáme se snažit zalíbit všem, protože nikdy se něco nelíbí všem. K hledání naší cílové skupinu nám pomůže tvorba avatara. Avatar = náš zákazník. Tvorba avatara nám pomůže zjistit kdo je náš zákazník, jaký je, co chce a jak se k němu co nejefektivněji dostat. Pokládáme si zde otázky typu:

-       Jaké jsou problémy a potřeby avatara?

-       Jaké jsou avatarovi vlastnosti?

-       Jaký je věk a pohlaví avatara?


Celkově mi kniha přinesla mnoho poznatků a neocenitelných rad, kterých se od teď budu řídit při rozjezdu jakéhokoliv projektu. Věřím, že během studia se ke knize budu několikrát vracet a čerpat z ní. Knihu doporučuji spíše lidem, kteří s podnikáním ještě nezačali, nebo jsou teprve na začátku. 


Tak hurá do podnikání. Protože nyní je ten správný čas začít. V našem věku tím ztratíme pouze čas, který se nám vrátí. 


PS: Chci žít jako orel a umět lítat, nikoliv býti nudná škeble



Hodnocení: 100 %

Nový komentář:







Komentáře (2):



Linda Skálová - 01.11.2022 - 11:53


Líbí se mi tvé zpracování eseje, jak do teorie zapojuješ i své vlastní pohledy, což je pak pro čtenáře lépe představitelné. Myslím, že se ti povedlo knihu dobře popsat a určitě mě to motivuje k tomu, abych ji zařadila do svého seznamu knih k přečtení. Esej velice čtivá a přehledná.

Antonín Müller - 01.11.2022 - 09:46


Poslední věta za mě nejdůležitější ;). Zajímalo by mě ATP např. k SMART, k 80/20 nebo k cílovce, ale chápu, že teprve začínáme.

Nejnovější eseje:

Kategorie: Učení

Body: 2

19.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 0

17.11.2024

Kategorie: Duchovní růst

Body: 2

17.11.2024

Kategorie: Vedení

Body: 2

14.11.2024

Kategorie: Koučování

Body: 2

13.11.2024

Kategorie: Jiné

Body: 1

07.11.2024

Sleduj nás na sociálních sítích: