Při psaní této eseje se budu inspirovat moudrem ze str. 64 a pokud možno udržet ji, co nejjednodušší.
Bratrům Štruncovým, se povedlo do krátké a lehké knihy, nacpat moře hodnotných tipů, k rozjetí projektu.
Co v knize nenajdete?
Definice, dlouhé vypravování o byznysech autorů, neustálé opakování stejných pointů a jiné okolní řeči.
Co Vám kniha může dát?
(nebo alespoň co mě poskytla)
Spoustu inspirace, nápadů, motivace, která tě nakopne začít ten projekt, co jsi schoval v šuplíku, protože jsi nevěděl, jak začít. Vše je napsané kamarádským jazykem (jako by ti tipy předával kamarád). Nenáročné. Nekomplikované.
Co jsem si odnesla já?
Význam tabulky Lean Canvasu (viz obrázek) a Avatara zákazníka, které mi mohou přiblížit moji představu o projektu a mých zákaznících. Kdo jsou, jaké jsou jejich potřeby.
Líbí se mi, rozdělení typů projektů, a to na produkty a služby. Autoři tak popsali dva různé postupy, pro jejich rozjetí.
Kapitola - Vstup na trh, mi otevřela obzor do oblastí - marketingu (př. kam umisťovat reklamu) a stanovování cen projektu (př. aspekty při určení částky). Rozhodně po přečtení vnímám velké mezery svého vědění o těchto odvětví a cítím potřebu, jejich doplnění.
Co nejvíce proudí všemi stránkami knihy, je motivace a inspirace. Od doporučených knih, zdrojů a nástrojů užitečných k podnikání, až po citáty, tipy i triky různých lidí. Dostává se nám tak více úhlů pohledů ze světa podnikání. Což shledám za velkou výhodu, jelikož získané zkušenosti jsou pak rozmanitější.
Důležitým posláním knihy, spatřuji právě ve snaze autorů pobídnout čtenáře k akci. Nehledě, totiž kolik přečteme, nakonec nám největší školou bude samotné dělání. Skrze vlastních omylů se naučíme nejvíc. Žádná kniha nezaručuje 100% úspěch nebo návod.
.Ochutnávka pár citátů
Dělej obyčejné věci neobyčejně dobře.
Nejjednodušší řešení bývá většinou to nejlepší.
Naše největší síla leží mezi podnětem a reakcí a říká se jí svoboda volby. - Stephan Covey
Moje poznání, po dočtení knihy:
Zaujali mě metody, které mohu využít v budoucnu při tvoření plánu pro projekt. Díky nimž si vytvořím konkrétnější představu, o tom jaký účel má můj nápad. Zjistila jsem, že existují určité oblasti, o kterých si musím víc nastudovat (marketing, stanovování cen). Nekomplikovat věci, jít na ně skrz selský rozum (na čemž stále pracuji). A především nebát se, neomezovat sama sebe nějakými domněnkami, dát svým nápadům šanci a sebe osvobodit od žití pouze uvnitř hlavy. Buď můžu žít jako škeble, nenáročný a nudný život nebo jako orel – s neomezenou svobodou.
Otázka na začátku knihy, pro všechny:
Chceš žít jako škeble nebo jako orel?
Knihu bych doporučila těm, co teprve začínají podnikat nebo by to alespoň chtěli zkusit. Jak jsem již zmiňovala, její obsah má spíše motivační úděl, a tak dle nutnosti, bude potřeba si hlubší poznatky sám vyhledat. Nemyslím si, že by přinesla tolik nového pro ty, co už podnikají. Jelikož už si nejspíš mnoha fázemi v knize prošli.