Burešová definuje marketing jako „neustále přítomný proces ve firmě, který se opakuje a je nutné ho vylepšovat“.
Marketingový mix
Marketingový mix též známý pod značkou 4P, slouží na rozdělení trhu na menší skupinky potenciálních zákazníků.
Product=výrobek, služba, myšlenka
Autorka píše o produktu jako o hmotném či nehmotném statku, který je předmětem směny. Do jehož vývoje se zapojují marketingová oddělení. Do složky produktu patří cokoliv, co může uspokojit potřeby zákazníka. Je to hlavní věc, proč zákazník přišel, která může mít různou podobu např.: úspora, lepší pocit, společenský respekt. Nejedná se tedy jen o samotný výrobek, ale i o obal, design, image výrobku, kvalitu a služby s produktem spojené. Pro firmu to znamená pochopit hodnotu, kterou nabídka zákazníkovi přináší a již on ocení. Je zde podstatné zjistit, co firmu odlišuje od konkurenčních produktů nebo služeb.
Price=cena
Částka, za kterou firma produkt nabízí a zákazník ji za produkt nabízí. Tvorba ceny vychází z nákladů, ale ovlivňuje ji i řada marketingových vlivů. Například vnímání zákazníka nebo velikost konkurence. Nepatří sem jen finanční náklady, ale také ztráta času, fyzická námaha či psychické vypětí. Je to celkový náklad, který zákazník s nákupem má.
Place=místo, distribuce
Všechny činnosti, které přibližují nabídku k zákazníkovi či spotřebiteli. Jaká je dostupnost produktu, doprava, distribuce, jak se zákazník k prodejnímu místu dostane. Musí se zajistit, aby se produkt dostal ve správný čas na správné místo a v takové kvalitě jakou zákazník očekává.
Promotion=podpora, propagace
Komunikace mezi zákazníky a firmou. Sděluje informace ohledně produktu. Nastavuje komunikační strategie. Má přimět zákazníka k nákupu. 18 Komunikace se běžně dělí do tzv. komunikačního mixu, který v základu obsahuje reklamu, přímý marketing, public relations (PR), podporu prodeje a osobní prodej.
Dále ve své knize popisuje sociální média a formy propagace a také se věnuje influencer marketingu.
ATP: Podle Burešové jsem stanovovala kritéria na výběr influencerů do komunikační kampaně pytlů Zembag. Vybírali se podle informací o respondentech, kteří je napsali, podle počtu kategorií, do kterých spadají, podle sociálních sítí, na kterých působí, včetně příspěvků, které na nich zveřejňují a engagement rate na Instagramu.
Knihu bych celkově doporučila. Byla napsána minulý rok, takže obsahuje současné poznatky k marketingu. To je u knih na marketing důležité, protože se tento obor rychle mění. Můžete ji nalézt na Bookportu.