Knihu jsem četla (klasicky) asi na pětapadesátkrát. Po prvních kapitolách mi došlo, že to není úplně knížka nabitá znalostmi a návody, které bych mohla hned použít do praxe. Je ale plná zajímavých faktů a inspirace. Je to jakýsi úvod do světa reklamy.
Tak jsem se nakonec i rozhodla tuto esej pojmout. Mám knihu plnou lepíků s odkazy na zajímavé části, které bych si ráda uchovala v paměti a tak je přepíši i sem.
Prokázalo se, že digitální komunikace má překvapující schopnost tlumit naší pozornost a rozmělňovat ji do menších a menších porcí; stále více se zdá, že přesycení daty je méně užitečné, než pokud je jich malé množství zpracováno pozorně
Máme zde dvě velké pravdy, které si každý z nás potřebuje zapamatovat.
Jsme nastaveni, abychom byli vybíraví
Jsme nastaveni, abychom si vytvářili a přijímali vzory
6 důvodů, proč televize není mrtvá
5 lekcí pro leadery v digitálním věku
Tenhle odstavec mi přišel zajímavý. Vůbec mě nenapadlo zamyslet se nad tím, že s digitalizací světa se muselo (samozřejmě) pozměnit i styl vedení lidí. Tady je návod jak na to:
Američan narozený do digitální doby má tendenci být:
eticky uvědomělý
dbalý vlastní image
kulturně smíšený
dobrovolně nezadaný
mobilní
DOVE
Dove znovu nastavuje vztah žen k ženám, jejich vnitřnímu já a jejich vnější reprezentaci v médiích a reklamě a odhaluje rétoriku kosmetického průmyslu. A sdělení tohoto plakátu? Nemusíte se řídit stereotypy, abyste byla krásná
Dnes má Dove hodnotu více než 5 miliard dolarů a více než 40 % hodnoty brandu dle studie BrandZ od WWP je přisuzováno reklamě.
“Dove necílí na úzkosti žen, on je odkrývá. Dělá z nich společenský problém, proti kterému se ženy můžou sjednotit.”
“To, že si miliony žen konečně uvědomily svou krásu, je snad ta nejlepší metrika ze všech.”
“Moje tušení je, že 95 procent všech kampaní, které se nyní objevují, je vytvářeno bez skutečného vztahu k dlouhodobějším záměrům. Jsou vytvořeny ad hoc. Jak jednoduché je zpanikařit a vše změnit.”
Internet není svobodný a nepřináší rovnost
Brandy se rozpadají na stovky SKU - Stock Keeping Units, skladové položky
Dříve: brand dokázal jednou zprávou zasáhnou masu lidí, nyní: jsou lidé daleko více fragmentovaní - publikum je roztříštěné na stovky mini segmentů, více platforem a více kontaktních bodů