Esej na knihu
Ogilvy o reklamě v digitálním věku
Miles Young
Ogilvy je super návod na orientaci v reklamě pro dnešní digitální dobu. Udává reklamu a marketing do souvislostí s 21. stoletím. Nástup digitálu, mileniálové, práce s daty. Knížka mi dala kontext, který jsem zatím našla v málo marketingových knížkách.
Přechod z analogu na digitál
V době analogové technologie na sebe informace plynule navazovaly. Byl to lineární, předvídatelný postup. Od přechodu na digitál se informace převádí. Dochází k přeměně informace na čísla. V době internetu je tak tvorba reklamy něčím jiným, než v období nástupu televize. Internet má schopnost přenosu, uložení a generování informací.
Fragmentace
V dnešním světě dochází k velké fragmentaci všude kolem nás. Dřívější reklama fungovala jako nabídka pro masové publikum, které se rozeběhlo do obchodů. Dneska máme jednak mnohonásobně víc míst, kde reklamu můžeme přijímat a mnohonásobně víc “míst” kam lidé pro produkt můžou jít. A druhak, fragmentace probíhá i v oblasti zájmových skupin. Všude se píše o tom, že si podnikatel musí najít svoji “niche”. Čím přesnější a užší zaměření, tím lépe? Díky této fragmentaci jsme rozděleni do minisegmentů. Digitální komunikace navíc představuje neustálý šum a přesycenost informacemi. Jsme zahlceni informacemi, rozptýlení a je tak i mnohem těžší zaujmout něčí pozornost.
Content je klíč
Relevantní a hodnotný obsah je v dnešní době to, co v mase informací může dát našemu brandu vyniknout a dává nám možnost propojit se s našimi potenciálními zákazníky. Jaký má takový obsah být?
Pronikavá kreativita
Fragmentace kreativitu podporuje i potlačuje. V oboru bojuje velké množství hráčů o své místo. To na druhou stranu podněcuje vyhledávání různorodých kreativních cest k propagaci našich produktů. Coca-cola přišla ještě s doplněním. Pronikavost reklamy je důležité vybalancovat s její propojeností.
Data jsou platidla digitálního věku
Big data neboli velká data jsou uživatelská data, která mají informace o celém běhu chování uživatele. Tato data nám tedy poskytují obrovský vhled do toho, kde se náš spotřebitel pohybuje, co vyhledává a kde, co kupuje a jak. Avšak ne všechna velká data jsou ve výsledku užitečná. A na co se v marketingu často zapomíná je to, že sběr co největšího množství dat nám zdaleka nezaručuje výhru. Je důležité měřit to, co potřebujeme a ne to, co můžeme.
Placené, vlastněné a zasloužené - POE aneb jaká média máme k dispozici pro propojení se zákazníky?
Knížka je pro mě rozhodně pomůckou, ke které se budu vracet. Má super vizuální doplňky, ať už jednotlivých technik, nebo příkladů kreativ úspěšných značek. Vítej v knihovně.