Brian Tracy v knize Jak mnohem lépe prodávat představuje v podstatě všechny podstatné kroky pro to, jak se stát (nebo zlepšit) obchodníkem. Pro mě to byla první kniha zaměřená vyloženě na sales, kterou jsem četl. Přinesla mi tedy řadu nových informací a poznatků, které jsem i přes důkladný sales maraton na našich TS neznal.
Jedním z klíčových přínosů knihy je důraz na psychologii prodeje. Vysvětluje, že prodej je především duševní hra a úspěšný obchodník musí mít psychologickou převahu nad zákazníkem. To mě přiměla zamyslet se nad důležitostí porozumění lidskému chování a motivacím při jednání se zákazníky, proto jsem na tuto knihu navázal dalšími o vyjednávání a řeči těla.
Další významnou oblastí, kterou kniha pokrývá, je motivace zákazníků ke koupi, což lze považovat za ústřední bod celého dlouhodobě udržitelného prodeje. Kniha poskytuje konkrétní techniky, jak ovlivňovat rozhodování zákazníků a efektivně prezentovat hodnotu nabízeného produktu či služby. Tyto strategie mi ukázaly, jak je důležité nejen prezentovat produkt, ale také chápat potřeby a přání zákazníků a přizpůsobit tomu prodejní přístup. Dále zdůrazňuje význam neustálého rozšiřování klientely a budování dlouhodobých vztahů se zákazníky.
Celkově se mi kniha zdála zajímavá, i když spíše slabší v porovnání s dalšími, co jsem v tomto období četl. Ucelil jsem si díky ní svůj přehled o prodejních technikách a strategiích. Kniha se vyhýbá klišé (nebo to alespoň o sobě tvrdí a mně se to zdálo pravdivé) a nabízí praktické rady, které jsou aplikovatelné v reálném světě.